Mój szef Janusz wpadł na genialny pomysł. Chce zrobić firmie social media. Sam pomysł zły nie jest, bo jedyne co mamy to stronę z lat 2000, przy której to modernizacji programista podrzucił pomysł mojemu szefowi.
I nie byłoby nic w tym złego, gdyby nie to, że cały content ma być oparty na pracownikach. Od razu się temu sprzeciwiłam, bo nie życzę sobie mojego wizerunku w internecie (poza bardzo prywatnym Facebookiem, który służy mi tylko do grupy sąsiedzkiej, mojej osoby jako takiej w internecie nie ma).
Wytłumaczyłam moje powody. Podkreśliłam, że cenię swoją prywatność i nie podoba mi się to, aby mój wizerunek reklamował firmę. Kilka innych osób też tak powiedziało. Przez święta myśleliśmy że temat umrze śmiercią naturalną.
Janusz się nie zrehabilitował i na porannym spotkaniu kazał wymyśleć całemu zespołowi inny content, bo chce startować z nim od przyszłego miesiąca. Jeśli nie, to zrobimy materiały z życia biura.
biuro social media
To może niech będzie oparty na Januszu?
OdpowiedzU mnie w robocie był podobny pomysł. Szef chciał wrzucić na fb filmik o każdym z nas, czym się zajmujemy itp. Nikt nie wyraził zgody. Głównym argumentem było to, że w umowie nie mamy zapisku o zgodzie na udostępnianie swojego wizerunku.
OdpowiedzDlaczego wy musicie wymyślić? Szef nie może skonsultować się z jakąś firmą specjalizującą w temacie, która mu podsunie pomysły lub nawet za was poprowadzi te społecznościówki?
Odpowiedz@Attentat: Powinien wynająć firmę od tego, ale pewnie szkoda mu kasy.
OdpowiedzSzefowi chyba czas uświadomić, że za aktorów i influ sie płaci. A pomijając prywatność, nie jestem w stanie wskazać żadnego biznesu, w którym pracowałam, a którego nie byłoby mi wstyd promować własną twarzą.
OdpowiedzZawsze gdy widzę takie filmiki z pracownikami aż mnie skręca z zażenowania. Widać na nich to, że ludzie nie czują się dobrze przed kamerą i zostali zmuszeni, aby opowiedzieć jak super pracuje się w ich firmie. A przecież można zrobić filmiki o firmie, nie angażując w to pracowników.
OdpowiedzNawet zakładając, że byście się wesoło zgodzili to ten pomysł dalej jest słaby. Konta w mediach społecznościowych powinny przede wszystkim reklamować ofertę firmy a nie bawić się w jakieś reality show.
OdpowiedzWiecie jak się kończy reklama oparta na pracownikach? Tak się kończy reklama oparta na pracownikach: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://m.facebook.com/studia.marketing/videos/drutex/365614088075138/&ved=2ahUKEwjlia7W1KWFAxXRc_EDHU1YAW0QwqsBegQIDRAF&usg=AOvVaw2zC6FwLSWQTapRdin3DwM6 Napisałabym "pokażcie szefowi w ramach ostrzeżenia", ale boję się, że mogłoby mu się to spodobać.
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 kwietnia 2024 o 10:56
@SmoczycaWawelska oczy mi pękli... Kto to wymyślił, kto zmusił tych ludzi do występów, jak dali się przekonać? Serio, to jest taki cringe że wstydzę się za tych ludzi oglądając. Niektórzy na filmiku jakby czuli tą żenadę, widać po minach :)
OdpowiedzOczywiście negocjujcie ceny za udostępnienie wizerunku. Zaporowo. Tak na poziomie 2, 3 razy Wasze pensje miesięcznie na początek, a jak będzie się targował, to w górę!
Odpowiedz