Nienawidzę infolinii. Gardzę rozmawianiem ze sztuczną (pseudo)inteligencją, gardzę ludźmi rozmawiającymi jak roboty, gardzę ukrytymi numerami telefonów i tym, że nie da się już do niczego doprowadzić. Właśnie od 28 minut wiszę na słuchawce czekając aż muzyczka w telefonie ustanie i ktoś odbierze.
Dwa tygodnie temu wymieniono mi router z UPC. Właścicielka mieszkania podpisała nową umowę, przyszedł pan, coś zrobił, pokazał nowe sieci i hasła i poszedł. Niestety nowy internet nie działał prawidłowo - rozłączał się, sieci znikały, potem pojawiały się pokazując status "brak internetu, zabezpieczone". Zadzwoniłam na infolinię, pani kazała włożyć spinacz w urządzenie. Zadziałało. Na 5 minut. Zadzwoniłam ponownie i umówiłam technika na wtorek, godziny 19-21.
18:40 podjeżdżam po pracy do domu i czekam. Nikt nie przyszedł. Następnego dnia dzwonię na infolinię wyjaśnić sprawę. Rzekomo technik nikogo nie zastał. Dlaczego nikt do mnie nie zadzwonił? Nie wiem. Rzekomo wysłano smsa pół godziny przed przyjazdem technika - na numer właścicielki, chociaż wyraźnie wydałam instrukcję, że to na mój numer należy się kontaktować. Konował, z którym rozmawiałam nazywający się "specjalistą" chyba nie był człowiekiem - odmówił połączenia mnie z kimkolwiek innym i zaproponował kolejną datę... za 2 tygodnie. Żadnej odpowiedzialności i konsekwencji dla tego, który mnie wystawił, żadnego przejęcia się tym, że nie mam jak pracować, a obejrzenie jednego odcinka serialu oznacza 20 krotne zrywanie sieci.
Czy ktoś zna jakiś sposób na doprowadzenie do tego, by sieci, z którymi podpisuje się umowy wywiązywały się ze swojej części? Bo jedyne co mi zaproponowano to reklamacja, na którą odpowiedzią będzie korpobełkot i muszę czekać, ponad tydzień bez internetu - w erze pracy zdalnej. Piekielne olewactwo.
UPC
Dobry wieczór. A czy termin wizyty to nie był przypadkiem 18-21 a nie 19-21? Umawiałem kiedyś wizytę i terminy na serwisy są 3 godzinne a technik mógł być między 18 a 18.40. Warto sprawdzić sms na numerze kontaktowym. A co konsultant na infolinii miał zrobić, jak nie ma terminów? Sam przyjechać??? Czego on jest winien? Poza tym z opisu wnioskuje, że zrywa wifi. Co możesz zrobić? Przede wszystkim umówić nowy termin, to najważniejsze. Poprosić konsultanta, niech spróbuje napisać do techników, może coś zorganizują wcześniej. I po trzecie, połączyć komputer z modmem KABLEM a nie po wifi.
Odpowiedz@MGZR: tak jak poprzednik napisał wizyty w UPC są zwykle w ramach trzygodzinnych, a nie dwu. Problem prawdopodobnie wynika z Wifi (dokładniej podejrzewam, że albo ściany są żelbetowe albo na kanale na którym nadaje router jest dużo sieci w najbliższym otoczeniu i dlatego zrywa - jest appka analizator wifi, którą to można sprawdzić). Sprawdź także na kablu czy prędkości są odpowiednie. Co do WiFi masz nawet zapis w umowie, że dostawca nie gwarantuje tam przesyłu (jak @ Paschaniel wspomniał niżej)
OdpowiedzSpróbuj przytrzymać guzik reset (metoda że spinaczem) aż wszystkie diody zgasną. Podobne problemy i ten sposób działał
Odpowiedz"Bryy, chcę rozwiązać umowę z waszej winy, bo nie dostarczacie opłaconej usługi"
OdpowiedzCzy 2 TB internetu na rok za 360 zł w Orange na kartę wystarczą? A później można walczyć o unieważnienie obecnej umowy.
Odpowiedz@hrzo: 2TB na rok chyba nie urywa. Popatrzałem sobie na moje zużycie (nie ciągnę torrentów itp) i nie wygląda to wystarczająco na 2 miesiące bez urlopu.
Odpowiedz@Michail: to co Ty robisz w necie jak Ci 2TB nie starczają na 2 miesiące???
OdpowiedzTeż miałam problem z UPC. Masz instrukcję u nich na stronie co po kolei zrobić. Jak porobisz te rzeczy i dalej internet będzie źle działał to masz tam nr bezpośrednio do działu technicznego i często pomagają zdalnie. Oni sobie sami przełączają Cię na jakiś inny nadajnik i śmiga.
OdpowiedzKonowal to lekarz (kiepski), wzglednie weterynarz. Nie uzywaj slow, ktorych nie rozumiesz.
OdpowiedzNie ma już UPC... Teraz to cudowny PLAY!
Odpowiedz@justjoan: szczerze powiedziawszy nigdy nie miałam problemów z netem z playa, ale fakt, że mówię o mobilnym. A umowę na internet mobilny mam od 10 lat.
OdpowiedzTo proste też mam upc w lolu zrywało mi połączenie i miałem wysoki ping po wyłączeniu optymalizacji kanału w ustawieniach routera gra dział jak marzenie ze stałym pingiem. Może u ciebie to samo?
OdpowiedzZnam sposób na UPC. Wypowiedzenie umowy z winy operatora, mediacje konsumenckie lub sąd (bo oczywiście się nie zgodzą po dobroci), i szukanie innego operatora ;)
OdpowiedzDlatego z internetem stacjonarnym trzymam się Orange. Wiele im można zarzucić, ale problemy techniczne rozwiązują zawsze bardzo szybko.
Odpowiedz@jass: ja mam zupełnie odwrotne doświadczenia... telefony do orange minimum raz w tygodniu, bo sobie internet zwalniał do śmiesznie niskich prędkości lub w ogóle było ciągle "brak internetu" (po kablu, ogólnie router nie dostawał neta, próbowaliśmy kilka routerów). Serwisant stwierdzał, że wszystko w porządku i musiał iśc do "słupka" coś tam naprawiać. Zmieniliśmy dostawcę na lokalnego i nagle da się mieć 500mb/s i światłowód zamiast 5mb/s... (orange oferowało nam max 15mb/s w cenie tego, co mamy teraz - 500mb/s lub nawet 1000, nie pamiętam dokładnie)
OdpowiedzUPC znacznie lepiej obsługuje przyłącza biznesowe. Jeśli jest taka możliwość (zapewne wymaga to współpracy z właścicielką mieszkania) zamieńcie umowę na biznesową (musi być firma z REGON-em). Szybkość i jakość reakcji na problemy zdecydowanie lepsza.
OdpowiedzPo pierwsze- polecam poczytać o sieci WiFi i się dokształcić :) Żadna z firm nie gwarantuje prawidłowego działania WiFi ponieważ ma na to wpływ za dużo czynników niezależnych od operatora. Po drugie (jeżeli masz stały i pełen dostęp do konfiguracji routera, modemu) zmień kanały na stałe, jeżeli dostępu do urządzenia nadwczego nie masz- kup własne, podepnij i będziesz miała- koniecznie z instrukcją obsługi ;). Po trzecie- kupujesz internet stacjonarny a sieć bezprzewodowa to dodatek.
Odpowiedz