Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

Dzień dobry wszystkim. Zamierzam opisać praktyki jakie stosuje usługodawca TV, netu i…

Dzień dobry wszystkim. Zamierzam opisać praktyki jakie stosuje usługodawca TV, netu i telefonii, którym jest UPC. Tak, podaje śmiało nazwę firmy, ponieważ wszystko opisane poniżej jest zgodne z prawdą i nie boję się żadnych konsekwencji. Nie mam lekkiego pióra, ale postaram się przybliżyć wszystko w miarę logicznie i zrozumiale.

Moi starsi rodzice (70+)korzystają z ich usług, ale tylko w ramach telewizji kablowej. Internet im do niczego nie jest potrzebny. Jakiś czas temu pojawiło się u nich kilka nowych (za przeproszeniem) gównokanałów, których oczywiście nie zamawiali i tak samo nie oglądali. Niedługo potem przyszło pismo z UPC, że aby zrezygnować, należy zalogować się na profilu internetowym klienta i potwierdzić to do końca sierpnia bieżącego roku. W przeciwnym razie gównokanały zostają i rachunek wzrasta o 8zł miesięcznie.

Wkurzyli się solidnie, bo mimo tego że są starsi - na pewno nie są głupi. W tym momencie nie chodziło o te śmieszne 8zł co miesiąc dodatkowo, ale o samą zasadę wciskania czegoś, czego wcale nie chcieli. Udali się najpierw osobiście do "Biura Obsługi Klienta". Celowo ująłem ten przybytek w cudzysłowie, bo z obsługą ma to niewiele wspólnego. Po wyłuszczeniu sprawy przez ojca i pokazaniu pisma, nadęta Pani z obsługi poinformowała, iż u niej nie da się tego załatwić. Ojciec w takim razie zapytał - "To czemu ma służyć to wasze biuro, skoro podstawowych spraw nie da się tu załatwić?" Po chwili zastanowienia i szoku (bo jak ktoś w ogóle miał czelność zadać takie pytanie), nadąsana Pani odparła, że "Yyy, no... no na przykład można zdać tutaj zużyty sprzęt". Aha, czyli wyjaśnione, po co im to biuro :D

Przy takim obrocie spraw, tata poprosił mnie o pomoc. Wziąłem ten świstek i zabrałem się za tworzenie konta klienta na ich stronie. Ogarnąłem to, miałem dostęp do wszystkiego, ale nie do rezygnacji z tej usługi. Przeczytałem ten świstek jeszcze raz i aby wywalić te usługi trzeba było wpisać adres ręcznie, bo w żadnej z zakładek na ich stornie coś takiego nie widniało. Cwane sukinkoty. W końcu się udało.

Jako, że nie mam konta na tej stronie rozwieję wszelkie ewentualne wątpliwości... Infolinia? Znalazłem kilka numerów do nich w necie. Wszędzie rozmowa z botem, któremu nie da się wytłumaczyć celu rozmowy, także odpadła ta metoda. Dodam tylko, że przy próbie połączeń telefonicznych z nimi ciśnienie mi solidnie skoczyło. Numeru do opiekuna budynku również nie ma na ulotkach dostarczanych do skrzynek pocztowych, bo o takie poprosiłem rodziców, żeby mi przekazali.

A co jest najlepsze i najciekawsze... Żeby założyć profil klienta, potrzebny był mi tylko numer abonencki oraz imię wraz z nazwiskiem właściciela. Ale żeby zrezygnować z tych "gównokanałów", trzeba było wpisać również PESEL usługobiorcy, co wcześniej nie było nigdzie wymagane. Czyli wniosek jest prosty - wyłapują i próbują nabrać starsze osoby, których wiek można spokojnie określić na podstawie PESELu i usług, których używają. Nie masz netu? Nie ma ci kto pomóc? To będziesz płacił, czy tego chcesz, czy też nie.

Z ciekawości porozmawiałem ze znajomym z pracy, który również korzysta z ich usług. Zrobił wielkie oczy i powiedział, że taka sytuacja mu się nie zdarzyła. Ja rozumiem, że usługodawcy chcą, aby klienci rozszerzali swoje pakiety, ale w taki sposób? Osobiście korzystam z usług innej firmy. Co jakiś czas dostaję na dany okres kanały, których nie mam w pakiecie, na przykład w czerwcu kanały dla dzieci, podczas olimpiady pojawiło się kilka dodatkowych kanałów Eurosport, czy na Święta różne dodatkowe kanały filmowe. Ale za każdym razem pod koniec trwania tej promocji dostaję SMSa i maila od usługodawcy, że jeśli chcę zatrzymać ofertę, to mam zadzwonić pod numer X lub wysłać SMS pod numer Y i cenę się ustali, a jak nie to zwyczajnie znikają. Natomiast poczynania UPC nadają się do zgłoszenia do UOKiK.

PS. Rodzice korzystają z ich usług od lat i na pewno dana sytuacja nie jest wynikiem podpisania czegoś, czego nie zrozumieli, lub nie przeczytali. Umowa od lat jest na czas nieokreślony i pozostaje bez zmian na dany (i to wcale nietani) pakiet.

Jeśli nadal czytacie - to dzięki za wytrwanie do końca. Chętnie poczytam wszelkie komentarze. Pozdrawiam.

polska kraj cebulą i dyktą płynący

by ~NismoR34
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar PiekielnyDiablik
15 15

oj nieładnie UPCecie, taka domniemana zgoda, przez utrudnioną rezygnację, to już nie tylko na piekielnych, ale też do UOKiKu przydałoby się wysłać

Odpowiedz
avatar NismoR34
-5 5

@PiekielnyDiablik: Ironia jak widać ma się u Ciebie dobrze? Cieszę się.

Odpowiedz
avatar Habiel
15 15

Art. 5 ustawy o prawach konsumenta- spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań. Najlepiej wysłać im pismo z opisem sytuacji, powyższym artykułem oraz wskazaniem, że usługa nie była zamawiana a w przedstawionymi trybie rezygnacji jest ona praktycznie nie do cofnięcia. List polecony za potwierdzenie odbioru i do wiadomości UOKiKa bo to nieuczciwa praktyka rynkowa.

Odpowiedz
avatar NismoR34
1 1

@Habiel: Mądrego to i miło posłuchać. Jeśli taka sytuacja się powtórzy - na pewno się zastosuję do Twojej porady.

Odpowiedz
avatar wicio_n
4 4

Miałem kiedyś podobną sytuację ale z z telefonem w Erze, włączyli samowolnie muzykę na czekanie a po 2 miesiącach bach i 3 zety do rachunku. Wq...łem się i wysmarowałem pismo o przestępstwie z art. 286 KK i zagroziłem sądem. Natychmiast dostałem przeprosiny, że to z winy techników (!. Dostałem upust na kolejne pół roku (duży) a potem i tak zrezygnowałęm.

Odpowiedz
avatar yfa
6 6

Z UPC rozmowę zaczynać należy od wysłania wypowiedzenia. Sami zadzwonią i jeszcze rabaty dadzą.

Odpowiedz
avatar dayana
2 2

Musieli go włączyć na jakiejś podstawie. Nie mogą sobie nagle czegoś aktywować, bo inaczej aktywowaliby jakieś pakiety za 150 zł i nie informowali klienta. Jak na 100% Twoi rodzice nie wyrazili takiej woli (umowa ustna to też umowa!) to warto byłoby jeszcze ich zgłosić na policję, bo to nic innego jak wyłudzenie.

Odpowiedz
Udostępnij