Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

Jestem kierownikiem pociągu Temperatura w pociągu jest jedną z najczęstszych przyczyn skarg…

Jestem kierownikiem pociągu

Temperatura w pociągu jest jedną z najczęstszych przyczyn skarg ze strony pasażerów. Nikt przecież nie lubi jeździć w skrajnym upale, lub w syberyjskich mrozach. W przypadku awarii ogrzewania lub klimatyzacji staramy się pasażerom zapewnić inne miejsca. Niestety nie zawsze jest to fizycznie możliwe. Wszczęcie awantury z obsługą pociągu nigdy nie przynosi rozwiązania problemu.

W przypadku stwierdzenia takiej awarii jednym z naszych obowiązków jest opisanie jej w książce pokładowej znajdującej się w każdym wagonie. Dzięki temu warsztat wie, jakimi usterkami powinien się zająć.

W jednym z wagonów podróżni skarżyli się, że z grzejników przy oknie zamiast grzać, wiało zimnym powietrzem. Niestety usterki nie udało mi się naprawić podczas jazdy. Dokonałem więc odpowiedniego wpisu w książce pokładowej.

Dwa dni później jechałem składem złożonym z tych samych wagonów. I dokładnie w tym samym wagonie ogrzewanie znowu nie działało. Otworzyłem książkę pokładową i na stronie dotyczącej mojego wcześniejszego zgłoszenia znalazłem wpis pracownika warsztatu.

"Usterki ogrzewania nie stwierdzono"

kolej

by KierownikIC
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar PiekielnyDiablik
12 12

pisać, pisać odwołanie, papier jest cierpliwy; może znudzi im się przychodzić do tego samego po raz piąty i naprawią; pisać w końcu wyżej;

Odpowiedz
avatar ForMudBloodBeer
1 5

Nie rozumiem, gdzie tu piekielność? Bo to raz zdarzyło się, że coś nie działa, a w obecności serwisanta/mechanika wszystko chodzi dobrze? Ponowić zgłoszenie i tyle. Hm... Jednak piekielność jest. Po stronie wagonu...

Odpowiedz
avatar PiekielnyDiablik
5 7

@ForMudBloodBeer: o właśnie. @KierownikIC: tak jeszcze technicznie, bo to może mieć znaczenie, czasem bywają tzw. awarie o nieswoistych objawach, i trzeba uwzględnić dziwne czynniki, że przestaje działać np.: - po kilku godzinach jazdy użytkowania, gdy się przegrzewa i mechanizm bezpieczeństw rozłącza; - jw. ale coś z czujnikiem temperatury, wykrywa wyższa i odłącza grzanie; - pod obciążeniem podłogi/wagony przez pasażerów (technicy przyszli gdy było pusto, a to kilka ton żywego mięsa więcej);

Odpowiedz
avatar bloodcarver
9 9

Z jednej strony masz rację że awantura z obsługą pokładową nie pomoże. Z drugiej strony pamiętaj też proszę, że powielacie najbardziej wkurzający i wytrącający z równowagi schemat: Klient - opisuje usterkę lub problem Pracownik: Aje ja nic z tym nie mogę zrobić, za to odpowiada X K: To proszę mnie połączyć z X P: Nie mogę K: To poproszę numer do X P: Nie udzielamy takich informacji W przypadku awarii klimy typu wiania mrozem już absolutnym minimum przyzwoitości byłaby odpowiednia adnotacja na bilecie, żeby pasażer mógł się ubiegać o częściowy zwrot kosztów. No bo jednak jechanie piekarnikiem latem lub zamrażarką zimą nie jest tym, za co się płaci...

Odpowiedz
avatar Painkiler
0 0

@bloodcarver: To jest podróż koleją pasażerską w Polsce, a nie jazd prywatną limuzyną ;). Swego czasu popularnymi powiedzonkami wśród podróżujących koleją były: "PKP- poczekasz, k...., poczekasz" oraz slogan PKP - "PKP - ciesz się że jedziesz" Także taki to smutny obraz naszych kolei :)

Odpowiedz
avatar Moloch
11 11

Przypomina mi się żart ze zgłaszania awarii przez pilotów i odpowiedzi mechaników: - Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany. - Niemal wymieniono lewą wewnętrzną oponę podwozia głównego.

Odpowiedz
avatar darek3d1
0 0

@KierownikIC Czemu domyślnie temperatura w przedziale jest ustawiona na 24 stopnie?

Odpowiedz
Udostępnij