Dalszy ciąg automatyzacji pracy.
Luźna kontynuacja historii
http://piekielni.pl/81330
W przewidzianym czasie wszyscy dostali wypłatę. Tylko Katzen nie dostała. No zdarza się. Być może mój bank ma jakiś inny okres rozliczeniowy czy cuś.
Mija weekend. Wszyscy cieszą się zarobioną kasą, tylko ja nie. Poniedziałek. Nie ma wypłaty! Wtorek. Nie ma wypłaty! Smutne ranki i wieczory, nie ma kasy, a to boli!
Jak każdy, mam jakieś terminy. Opłaty, rachunki, zapadalność raty kredytu. W środę nieśmiało idę do księgowej. Robiąc minę kota ze Shreka wyjaśniam, że mój dział od kilku dni raduje się wypłatą, a mnie właśnie mój bank zdebetował konto akonto raty, której płatność przypada na dziś dzień. Czy to jakiś oryginalna kara? Ale za co? Cóżem ci uczyniła, firmo ukochana?
Sympatyczna Iwonka sprawdza. No poszła wypłata. Ale jej nie ma... Ale zaraz! Chwila! Zwrot! Konto zamknięte!
Ale jak to? Moja wypłata poszła na konto w banku, z którego się "odbiła" z adnotacją, że "konto zamknięte"?
Wyjaśnienia z Agatą (szefowa kadr). Otóż miałam kiedyś konto w Eurobanku, na które poszły trzy moje pierwsze wypłaty w tej firmie. Potem je zamknęłam, otworzyłam konto gdzie indziej i powiadomiłam zakład pracy o tej zmianie. Póki Agata robiła przelewy ręcznie - wypłata szła na właściwe konto.
Ale w tym miesiącu Agata w okresie wypłat szła na urlop, zatem skorzystała z opcji przelewu automatycznego. No to automat przelał kasę. Na usunięte konto.
Wiwat automatyzacja pracy!
to chyba nie jest wina automatyzacji, tylko błędu ludzkiego, bo to człowiek tego w systemie nie zmienił.
Odpowiedz– Uchybienie wobec obowiązku terminowej i prawidłowej wypłaty uprawnia pracownika do rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia w trybie art. 55 par. 1 [1].
Odpowiedz@vezdohan: Ale...po co?
Odpowiedz@vezdohan: Noo, uprawnia. Sęk w tym, że pracownik niespecjalnie chce z tego uprawnienia korzystać, i woli zwyczajnie wyjaśnić nieporozumienie, a pracować nadal w tym samym miejscu.
OdpowiedzSkoro wszyscy dostali, a Ty nie to na jakiej podstawie uważałaś, że dojdzie za kilka dni? Skoro wcześniej było wszystko dobrze to ja bym w poniedziałek była u księgowej wyjaśnić sytuację. Zresztą nie raz kontaktowałam się z księgowością jak coś mi nie pasowało z wypłatą. Dla mnie tylko Ty tu jesteś piekielna sama dla siebie z tym zwlekaniem
OdpowiedzJestem pracodawcą. Przelew wynagrodzenia mogę zrobić ludziom od 1 do 10 dnia następnego miesiąca. Zwykłe staram się bliżej 1. I teraz uwaga - magia! Jak zrobię przelewy, to po prostu wysyłam ludziom email, że wyszły (wow!). Dzięki temu wiele razy sytuację, że coś poszło nie na to konto co trzeba, udało się wykryć i rozwiązać praktycznie od razu.
Odpowiedz@xpert17: mała firma to możesz wysyłać.
Odpowiedz"W środę nieśmiało idę do księgowej. Robiąc minę kota ze Shreka wyjaśniam" - Czy jakbyś ot tak nie pojawiała się w pracy, to firma by do ciebie odzywała się nieśmiało i z miną kota ze Shreka prosiła o powrót do roboty? Nie? To czemu ty masz jakieś opory, jakieś skrępowanie przed dopominaniem się o swoje?
Odpowiedz@bloodcarver: bo wszystkim jest milej jak ładnie poprosisz? Bo może to nie wina tej pani, którą akurat zamierzasz zapytać?
OdpowiedzPrzecież w tej sytuacji właśnie winny jest tylko człowiek, a nie automat. Gdyby ktoś zmienił w systemie Twój numer konta, to automat zrobiłby przelew do prawidłowego banku. Automat, tak jak człowiek, nie wie czy jakieś konto jest zamknięte albo czy ktoś w międzyczasie nie zmienił sobie banku dopóki się go o tym nie poinformuje.
Odpowiedz