Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

Duża ogólnokrajowa firma hostingowa. Jedna z najlepiej rozpoznawalnych na rynku. Hostingi, ssl-e,…

Duża ogólnokrajowa firma hostingowa. Jedna z najlepiej rozpoznawalnych na rynku. Hostingi, ssl-e, VPS-y, logowanie tylko z hasłem o odpowiedniej sile. Nowoczesność i bezpieczeństwo pełną gębą.

Mam (jeszcze) u nich domenę. Wykupiona jakieś 8 lat temu i pomimo, że aktywnie eksploatowana, nie przeniesiona na serwer gdzie leżą pozostałe domeny. Ot, przeoczenie. Ale ponieważ od 3 lat, gdy zmieniły się dane mojej firmy, nie potrafią poprawnie wystawić faktury, zdecydowałem się przenieść usługę. Sprawa banalnie prosta. Potrzebuję kod authinfo, aby "zaparkować" domenę u innego operatora.
Dzisiaj mało nie umarłem ze śmiechu. Aby uzyskać ten kod muszę:

- zalogować się do swojego panelu klienta (normalne),
- wygenerować wniosek o kod (logiczne),
- wydrukować ten wygenerowany wniosek (zastanawiające),
- i uwaga! uwaga! - podpisany wniosek wysłać POCZTĄ. Tradycyjną Pocztą Polską.

Upewniałem się kilkukrotnie czy nie mają na myśli maila. Nie. Ma być wysłany papier.

Czy tylko mi się wydaje, że papier łatwiej sfałszować niż włamać się do skrzynki? Tym bardziej, że podpisów na papierze nie ma z czym porównać. Umowa na zakup domeny zawarta w sieci, nie wymagała żadnego zbędnego papieru...

Ot postęp, ot nowoczesność.

internet

by z_lasu
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar konto usunięte
18 20

Raczej próba zniechęcenia do odejścia, że kłopot, że szkoda zachodu

Odpowiedz
avatar z_lasu
16 18

@maat_: Pewnie masz rację. Tylko to ma krótkie nogi. Papier wydrukowany i wysłany. Cenę znaczka jakoś przeżyję :) Ale... Myślę, że od nowego roku będę potrzebował usługi, którą mają w swojej ofercie. Firma, która mnie obsługuje kompleksowo jej nie ma. Pewnie bym nie szukał, tylko wrócił do nich. A tak nie wrócę.

Odpowiedz
avatar z_lasu
6 8

Marek Łaś - spółka zarejestrowana w Polsce. W zależności kapitałowe nie wnikałem. Wiesz, gdzie jak gdzie, ale w firmach, które są jakimś symbolem nowoczesności, postępu i technologii załatwiać sprawy w standardzie gorszym niż Urząd Skarbowy, ZUS a nawet gmina?

Odpowiedz
avatar iks
2 2

Home? Nazwa?

Odpowiedz
avatar mesing
2 2

@iks: W home wystarczy odesłać podpisany skan wniosku :)

Odpowiedz
avatar Lypa
3 3

@iks: Obstawiam nazwę. Ale da się od nich wydębić authinfo też mailowo, potwierdzone info.

Odpowiedz
avatar BiAnQ
8 8

Hmm... GEMBA - to zabieg celowy czy błąd pospolity?

Odpowiedz
avatar z_lasu
-5 7

@BiAnQ: Czy mówi ci coś słowo ironia?

Odpowiedz
avatar zaqqaz
7 7

Z nazwa.pl tak już jest, zrobią wszystko byś pozostał z nimi, dla właścicieli esklepów z okazji RODO mają propozycję - audyt za 2000 zł i 6000 zł rocznie za umowę powierzenia danych - niezależnie od wielkości sklepu. Jak nie, to do 25tego maja masz migrować sklep gdzie chcesz.

Odpowiedz
avatar Kumbak
2 2

@zaqqaz: nazwa.pl potrafiło wystawić fakturę pro forma za usługi, których się nie zamówiło.

Odpowiedz
avatar zaqqaz
6 6

@pasia251: Który fragment rodo mówi o papierowym transferze usług? Bo o ochronie danych osobowych to i owszem... ale nie ma tam pół słowa o wymogu papierowego wniosku wydania kodu autoryzującego transfer domeny.

Odpowiedz
avatar iks
2 2

@pasia251: Poczytaj o domenach :D Nazwa miała ten system przed RODO

Odpowiedz
avatar ampH
4 4

@pasia251: Poczytałem i dalej nie wiem, możesz oświecić? Przy okazji możesz wyjaśnić jak się to ma do tego, że opisany przypadek to klasyczny zabieg nazwa.pl ;)

Odpowiedz
avatar pasia251
-4 4

RODO ma w sobie tak absurdalne zapisy, że teraz wiele firm będzie chciało mieć na wszystko papier choćby tak na wszelki wypadek... Nie miałam do czynienia z tą domeną, więc nie wiem czy to jej standardowy zabieg. @zaqqaz: chodziło mi o przenoszenie danych...

Odpowiedz
avatar iks
5 5

@pasia251: Domeną? To hosting jest :D A domena i papier - oni zawsze utrudniali odejście + dają absurdalne ceny.

Odpowiedz
avatar Grav
4 4

W sumie to typowa praktyka biznesowa, duże firmy dostarczające usługi warte miliony w ramach B2B też mają taką podobną polityke, tylko rzecz jasna działającą na zupełnie innym poziomie. A żeby daleko nie szukać - spróbujcie z Home przemigrować skrzynkę pocztową ;)

Odpowiedz
avatar falcion
1 1

To tak jak z aneksami do umów itp. Można uruchomić opcję z aneksem/usługą by dało się przez telefon albo panel online uruchomić jakąś usługę w dosłownie chwilkę. Zrezygnowanie z aneksu/usługi to pismo z odręcznym podpisem lub ewentualnie zdjęcie takiego pisma. Mam paskudny charakter pisma więc takie pismo w całości zawsze wypisuję ręcznie, a niech mają :P .

Odpowiedz
avatar LoonaThic
1 1

To ewidentna próba byście zostali u obecnego dostawcy - tyle. Jak wyślecie to info będzie, że nie ma listu, zaginął, pies zjadł itd.

Odpowiedz
avatar jfk
0 0

Chodzi o czas i upierdliwość. Jak skomplikują procedurę to być może nie będzie Ci się chciało. A nawet jak będzie ci się chciało, to całość trwa minimum 2 tygodnie. Jak sobie o domenie przypomnisz za późno, to kolejny rok będzie trzeba opłacić. A papier na poczcie może się zgubić i znów nie będzie jak wydać. Cwaniackie podejście i dlatego należy takich operatorów unikać jak ognia.

Odpowiedz
avatar yakhub
1 1

Lat temu kilka przenosiłem domenę z firmy, w której zdobycie authinfo wymagało wysłania wniosku... faksem. Po tym nic mnie już nie zdziwi.

Odpowiedz
avatar raj
0 0

Coś mi się zdaje, że chodzi o nazwa.pl. Oni tak specjalnie, żeby utrudnić wynoszenie się z domenami do innych rejestratorów, bo oferują promocje typu że domena na pierwszy rok jest za darmo lub za jakieś śmieszne pieniądze, ale przedłużenie na następny rok już 100 zł + VAT. Ale swego czasu jak się przenosiłem z nazwy z domeną, to wystarczało wysłać mailem skan wydrukowanego i podpisanego wniosku o authinfo, nie trzeba było papierowym listem... Widzę, że w zakresie zniechęcania klientów weszli na wyższy poziom...

Odpowiedz
Udostępnij