Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

Prowadzę fundację zajmującą sie bezdomnymi psami i kotami. Często zamawiam artykuły dla…

Prowadzę fundację zajmującą sie bezdomnymi psami i kotami. Często zamawiam artykuły dla zwierząt przez internet. Do tej pory zazwyczaj korzystałam z usług jednego sklepu, z którego byłam dosć zadowolona, mimo konkretnych cen - szła za nimi jakość usługi. Ponieważ fundacja potrzebuje do rozliczeń faktur, zawsze takowa wysyłana była razem z paczką i nikt nie robił z tego problemu, była to jedna z opcji do wybrania przy ustalaniu dostawy.

Jednak na początku marca, zachęcona przez kogoś, zamówiłam karmę w innym sklepie - zooplusie. Trzeba im przyznać, ceny mają bardzo przystępne, a w fundacji liczy się każdy grosz. Zamówiłam, zamówienie zostało zrealizowane i wszystko byłoby dobrze, gdyby nie mały szkopuł. Poprosiłam o wysłanie na maila fv. Zamiast tego dostałam rachunek. Poprosiłam o fv ponownie - fundacji do rozliczenia nie wystarczy rachunek. Dostałam odpowiedź, że sklep prowadzi sprzedaż osobom prywatnym, a nie firmom i w związku z tym nie wystawia faktur. Fundacja to nie firma, a nawet, gdyby nią była, to wystawianie faktur jest prawnym obowiązkiem legalnie działającej firmy. Poprosiłam więc o regulację prawną, na podstawie której firma sama tworzy sobie zasady działalności niezależne od polskiego prawa. W odpowiedzi dostałam informację, że moja prośba o fv została przekazana do księgowości w Monachium i prośbę o cierpliwość.

Czekałam. Cierpliwie. Ponad miesiąc. 20.04 wysłałam ponowną wiadomość, oczekując natychmiastowego wystawienia fv, ponieważ minął już ustawowy 15. dzień kolejnego miesiąca od wykonania usługi, do którego to dnia firma ma obowiązek wystawić fakturę. W odpowiedzi dostałam kolejną prośbę o cierpliwość. Po zamieszczeniu komentarza na fanpage dostałam kolejną wiadomość o tym, że zooplus nie prowadzi sprzedaży firmom i w związku z tym nie wystawia faktur, a ta moja zostanie wystawiona w przyszłym tygodniu.

Dziś mamy 12.06, żadnej informacji od sklepu, żadnej faktury. Totalne olanie sprawy. Wysłałam im maila i komentarz na fb, w których informuję, że oczekuję wysłania skanu faktury do końca dzisiejszego dnia. Póki co brak odpowiedzi, ale w sumie ja już żadnej odpowiedzi nie oczekuję, tylko zakończenia tej żenującej sprawy.

W żadnym innym sklepie nie miałam nigdy żadnego problemu z wystawieniem faktury, tu muszę dopraszać się o wypełnienie ich prawnego obowiązku! A dodam, że jeżeli fundacja będzie miała jakieś reperkusje związane z brakiem fv w rozliczeniach, ucierpią na tym przede wszystkim zwierzęta pod naszą opieką. A sklep szczyci się swoją działalnością charytatywną na rzecz fundacji i schronisk... Gratuluję dwulicowości i braku szacunku dla klienta.

zooplus.pl

by popielica
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar glan
29 33

Prosta sprawa - zgłaszasz się do UKS (Urzędu Kontroli Skarbowej) i już oni postawią sklep do pionu. Skarbówka to najsprawniej działająca służba w kraju.

Odpowiedz
avatar PooH77
-5 7

@glan: Tylko że oni znajdują się w Monachium. Tam macki naszej skarbóweczki nie sięgają...

Odpowiedz
avatar archeoziele
5 7

@PooH77: A nie ma oddziału w Polsce?

Odpowiedz
avatar yannika
13 13

@PooH77: Ale to nawet lepiej że w Monachium, Niemcy się bardzo ucieszą jak usłyszą co ich polski oddział robi... Tam przekręty na podatkach (a tym jest odmowa wystawienia FV) są mocno tępione społeczne...

Odpowiedz
avatar PooH77
6 6

@yannika: Hmm...może masz rację...? Ciekawe, jak to wygląda od strony prawnej.

Odpowiedz
avatar tvh
-5 11

Rachunek też jest fakturą. :-) Jeżeli "rachunek" ma wszystkie "elementy" faktury to jest "fakturą". W 2014 były zmiany w przepisach, wcześniej f-ra była dla Vat-owca a rachunek dla zwolnionych z VATu. Zerknij sobie. https://www.firmino.pl/poradnik/kiedy_faktura_a_kiedy_rachunek Fundacja i sklep a nie znają podstaw i nie wiedzą jak rozpoznać czy wystawić fakturę? Do tego nie trzeba być księgowym. Wstyd...

Odpowiedz
avatar popielica
9 15

@tvh: nie słyszałam o tym. I nie uwierzę, dopóki nie zobaczę podstawy prawnej. Zresztą nie zmienia to faktu, że nawet według tego artykułu sklep ma obowiązek wystawienia fv na życzenie klienta. A z tego, co widzę na ich fp, nie ja pierwsza nie mogę się jej doprosić.

Odpowiedz
avatar tvh
3 5

@popielica: Podstawa prawna: Ustawa z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Dostępna na stronach Sejmu. http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20040540535 Zerknij sobie na art. 2 pkt 31 i 32 a następnie art 106e. W art. 106e ust. 1 pkt. 1-15 ustawy określono podstawowe dane, które powinny zostać zawarte na fakturze, są to mianowicie: 1. data wystawienia; 2. kolejny numer nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę; 3. imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy; 4. numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. a; 5. numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. B; 6. data dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi lub data otrzymania zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia faktury; 7. nazwa(rodzaj) towaru lub usługi; 8. miara i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług; 9. cena jednostkowa towaru lub usługi bez kwoty podatku (cena jednostkową netto); 10. kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen, w tym w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto; 11. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto); 12. stawka podatku; 13. suma wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku; 14. kwota podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku; 15. kwota należności ogółem. Wymieniony artykuł zawiera również kolejne punkty wskazujące na dodatkowe dane, które powinna zawierać faktura, które odnoszą się do transakcji szczególnych.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 czerwca 2015 o 11:57

avatar konto usunięte
1 11

@tvh: Rachunek nie zawiera danych nabywcy, ŻADNYCH! Popielica ma rację, jeśli ktoś prowadzi działalność gospodarczą jego zakichanym obowiązkiem jest wystawienie FV na życzenie klienta. Jeśli usilnie miga się, można wnioskować że coś kręci. Ja też prowadzę działalność i mogę rozliczać się na podstawie paragonów, ale to moja prywatna firma, a nie fundacja która utrzymuje się z datków sponsorów a ci chcą czarno na białym mieć FV. Poza tym paragony blakną a jak wiadomo te śmieci trzeba trzymać przez 5 lat do kontroli więc daruj sobie ustawy.

Odpowiedz
avatar popielica
7 11

@tvh: no widzisz, a na tym rachunku kwot netto nie ma, tylko brutto, więc nawet tych wymagań nie spełnia.

Odpowiedz
avatar mariamasyna
10 10

@popielica: Mam przed oczami rachunek z zooplusa bo zawsze idą z automatu po zamówieniu i są zarówno pełne dane jak i kwoty netto vat 23%

Odpowiedz
avatar konto usunięte
5 5

@mariamasyna: Z tego, co pamiętam (bo zawsze zamawiam z zooplus), to ten rachunek rzeczywiście bardziej jak faktura wygląda, niż taki zwykły rachunek sklepowy.

Odpowiedz
avatar tvh
4 4

@agata_92: Ja też mam rachunki i mają dane nabywcy. Może masz takie "rachunki" co dają w restauracji z kwotą do zapłaty? Co do obowiązku wystawienia rachunku/faktury oczywiście masz rację. @popielica: Nie widziałem rachunku, który dostałaś więc trudno mi powiedzieć czego tam brakuje. Nie zapomnij,że niektórzy mają zwolnienie z VAT więc dla nich netto = brutto. No i jak piszą @piotrs72 i @Prankster to jest jeszcze ciekawiej gdy firma z innego kraju a u nas tylko magazyn. No ale to już chyba temat dla Twojej księgowej czy na fora o księgowości?

Odpowiedz
avatar tvh
0 2

@agata_92: Ustawy sobie nie daruję :-D Była mowa o podstawie prawnej to wrzuciłem :-) Co do wystawiana f-r na życzenie klienta masz całkowitą rację. Masz działalność i narzekasz,że paragony blakną? To czemu kupiłaś kasę fiskalną z kopią na papier termiczny? Nie łaska było kupić z inną metodą druku lub z zapisem elektronicznym? Pliki to Ci chyba nie wyblakną? Masz termiczną no to musisz cierpieć i trzymać paragony w chłodnym miejscu - niektórzy zalecają zamrażalniki :-) Jako klient też psioczę na blaknące paragony i tam gdzie potrzebuję aby długo były czytelne (np do gwarancji) to albo je skanuję albo biorę fakturę.

Odpowiedz
avatar popielica
5 15

@piotrs72: dokonałam zakupu w zooplus.pl, polskim oddziale firmy. To tak, jakbym zrobiła zakupy w L. Eclerc albo Carrefourze i chciała fakturę, a oni powiedzieli mi, że jej nie wystawią, bo siedziba zarządu jest we Francji, a tam są inne zasady. Tak fajnie nie ma. Polski oddział jest zobowiązany funkcjonować na zasadach polskiego prawa.

Odpowiedz
avatar Prankster
6 6

@popielica: Mylisz się. Zajrzałaś do regulaminu sklepu? Kupujesz z firmy niemieckiej, która co najwyżej wysyła towar z magazynu w Polsce. Przynajmniej w teorii. To nie jest firma zarejestrowana w Polsce, a polski adres do zwrotów towaru to centrum logistyczne.

Odpowiedz
avatar piotrs72
6 6

@popielica: Przeczytaj, co mają napisane w ,,O nas''. To NIE jest polski oddział. To jest NIEMIECKA firma która sprzedaje za granicą. I dla wygody kupujących ma stronę w domenie .pl i magazyn w Krakowie. Ale w regulaminie wyraźnie piszą: 10. Oferent sklepu zooplus AG Sonnenstraße 15 D-80331 München Jest ,,tak fajnie'' -- w sklepie internetowym (sklepy stacjonarne, które wymieniłaś to inna para kaloszy).

Odpowiedz
avatar popielica
-3 5

@piotrs72: ok, nie będę dyskutować bo w tym temacie nie mam wystarczającej wiedzy. Jednak o to, czy faktycznie mogą odmówić wystawienia fv, pytałam zawodowej księgowej i według niej sprzedając w Polsce, muszą postępować zgodnie z prawem polskim. I chyba faktycznie tak jest, bo dzisiaj, wreszcie, dostałam skan tej faktury - normalnej, polskiej.

Odpowiedz
avatar bloodcarver
3 3

@popielica: Sprzedali w internecie. A serwer jest w Niemczech...

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

@popielica: Jeśli tylko sprzedają w Polsce, ale wszystko zarejestrowane jest za granicą to raczej obejmuje ich prawo w tamtym kraju, przynajmniej w mojej firmie tak to wygląda. Tylko w ramach uprzejmości starają sie dostosować do polskiego prawa.

Odpowiedz
avatar redempek
0 0

@Drago: Przykro mi, ale to nie kwestia uprzejmości tylko obowiązek. Ponieważ mają magazyn w Polsce (nieważne czy kanciapa 2m x 2m, czy wielka hala) - nawet tylko przeładunkowy - muszą się stosować do naszego prawa. Gdyby towar był wysyłany z Niemiec, a sklep internetowy prowadzący tylko sprzedaż na Polskę wtedy zgoda - kwestia uprzejmości.

Odpowiedz
avatar popielica
1 5

Po wysłaniu któregoś z rzędu maila i kolejnym komentarzu na fb dostałam informację, że fv jednak została wystawiona i nawet wysłana, pod koniec kwietnia (czyli prawie dwa miesiące po zakupie, ponad dwa tygodnie po ustawowym terminie na wystawienie). Szkopuł w tym, że jesteśmy w trakcie zmiany siedziby, w obecnej nie bywam (bywa ktoś inny i przekazuje korespondencję, ale o żadnym awizo nie słyszałam - z dobrej woli zakładam jego przeoczenie), dlatego od początku prosiłam o wysłanie skanu na maila (teraz dostałam tylko zdjęcie rzekomej paczki, nie fv, ale powiedzmy, że im wierzę), tak, jak wysłali wcześniej rachunek (nawet dwukrotnie). Tak więc wciąż czekam na dokument, ale możliwe, że sprawa wreszcie się zakończy. Niesmak jednak pozostaje.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
6 8

@popielica: a tak właściwie to po co Tobie faktura? Jeśli w polityce rachunkowości masz zapisane że sporadycznie zakup towaru możesz "rozliczyć' paragonem to o co ten szum? Ponadto jeśli nie rozliczasz Vat to nie masz się co ekscytować, no chyba że jesteś fundacją która wytwarza towary i do tego handluje. Dodatkowo prowadzę księgowość małej fundacji i jestem ździwiona tym co piszesz, może lepiej zmień księgową/ księgowego.

Odpowiedz
avatar gatto31
3 5

Od 7 lat zamawiam w Zooplusie, regularnie, co miesiac. Fakture dostaje na e-mail, sa tam wszystkie dane moje, sklepu, wyszczegolnione ceny jednostkowe za kazdy produkt plus suma. Nigdy nie mialam z Zooplusem najmniejszego problemu

Odpowiedz
avatar katarzyna
2 2

Ja również kupowałam z zooplusa na fundację i rozliczałam na podstawie tego, co nazywasz zwykłym rachunkiem. To w zupełności wystarcza, bo zawiera wszystkie potrzebne dane. Robisz szum, a nie masz o co. Ponadto w zooplus.pl nie ma oddziału w Polsce, a jedynie stronę po polsku, magazyn i obsługę klienta. To sklep niemiecki wysyłający po całej Europie.

Odpowiedz
avatar popielica
7 11

@pawel78: no tak, na to nie wpadłam, dzięki mesjaszu za objawienie.

Odpowiedz
avatar szamanisko
1 7

@pawel78: Po ch..a hejtujesz?

Odpowiedz
avatar archeoziele
5 5

@szamanisko: Bo jest ch**em.

Odpowiedz
avatar popielica
-1 9

Ok, jeszcze słowo wyjaśnienia - niektórych to zaskoczy, ale w naszej fundacji nie ma księgowej. Nie stać nas na takie luksusy, nasze niewielkie środki wolimy w jak największym stopniu przeznaczać na cele statutowe. Oczywiście jest skarbnik, bo tego wymaga nasz statut, ale księgowością zajmuje się prezes (przy charytatywnej pomocy zawodowej księgowej w przypadku bardziej skomplikowanych spraw). Nasza fundacja to nie WOŚP,żeby przelewały nam się przez konto miliony nie do ogarnięcia (a szkoda, bo skala naszej działalności mogłaby być o wiele większa).

Odpowiedz
avatar bloodcarver
1 1

A w którym kraju oni są zarejestrowani? Bo jeśli siedziba jest w Monachium, a sprzedaż internetowa, to wcale nie jest pewne, czy polskie przepisy o fakturach mają zastosowanie.

Odpowiedz
avatar iks
-2 2

Nie wiesz co się robi? Zgłaszasz do Skarbówki sprawę i oni im wytłumaczą kto ma racje.

Odpowiedz
avatar bloodcarver
1 3

@iks: Tyle że niemiecka skarbówka ma zupełnie inne przepisy, a fundacja pewnie nawet nie ma ogólnoeuropejskiego numeru identyfikacji podatkowej (jakikolwiek się on fachowo zwie), więc poza Polską do celów podatkowych nieomal nie istnieje...

Odpowiedz
avatar iks
0 0

@bloodcarver: Tylko widzisz - zakup był dokonany na terenie jakiego kraju? :)

Odpowiedz
avatar asmok
0 0

@bloodcarver: Skoro sprzedają do polski to raczej muszą mieć VAT-EU. A w takim razie muszą też móc wystawić fakturę.

Odpowiedz
avatar queensalis
0 0

Poszło mocne, jednak na przyszłość akapity proszę...

Odpowiedz
avatar fisti89
4 4

Zamawiam z zooplus średnio raz na 3 miesiące karmę i zabawki dla mojego zwierzyńca. Na rachunku, który wysyłany jest na maila ale też dostępny jest w koncie użytkownika, są zarówno dane nabywcy jak i kwoty VAT.

Odpowiedz
avatar waniliowyslonik
0 0

Lubię zooplus, ale firmy kurierskie z którymi współpracują ostatnio nie chcą do mnie przyjeżdżać popołudniu. Nigdy z tym nie mieli problemu, jeden Pan nawet chwilę przed 22 mi zamówienia przywozil, co mnie zdziwiło. A tu nagle od dwóch zamówień kręcą nosem i musiałam przekierowywac ich do pracy. Samochodu nie mam więc dygalam z pracy 5kg karmy. I tak dobrze, bo przedtem zamawialam 30kg zwirku bo promocja, to bym w zyciu nie doniosła :) Przerzucilam się na inną firmę która sama dowozi po 17:30 na terenie Poznania, chociaz mąja trochę drozej to mam spokój.

Odpowiedz
avatar xwisniowa
1 1

Może problem jest w tym, że siedziba firmy znajduje ske w Monachium i to z tamtąd wychodzą wszystkie decyzje. I może nie do końca się dogadaliście... Ja problemów z tą firmą nigdy nie miałam jednak zamawiam prywatnie - nawet do zamówionego towaru dorzucają prezenty od siebie np. mała szmacianą myszkę bądź smakołyki. A co do "sklep szczyci się działalnością charytatywną..." proszę ich nie oceniać tak surowo tylko dlatego, że słabo dogadaliście się z fakturą....Schronisko, w którym działam ostatnio dostało od tej firmy ponad 20ton jedzenia, środków czystości i zabawek dla naszych podopiecznych..

Odpowiedz
avatar konto usunięte
2 2

Z tym sklepem nigdy nie ma problemu, w porównaniu z polskimi zoologicznymi internetowymi. Jak zamawiam powyżej 100 zł, to przesyłka gratis, towar w długi terminem ważności, co dla mnie dużo znaczy, bo przy dużej ilości zwierząt zamawiam spore ilości "na zapas". Do tego jeszcze gratisy, punkty bonusowe, towar zawsze zapakowany idealnie, a paczki przecież jadą z Niemiec.

Odpowiedz
avatar InzRudaszon
0 0

Dziwne, bo ja u nich kupuję od długiego czasu niemałe ilości karmy i dla psów i dla kotów i za każdym razem sami, bez specjalnego życzenia z mojej strony, do przesyłki fakturę dołączają.

Odpowiedz
avatar Fiona82_nr16
0 0

Zooplus to jedno wielkie gie. Wiecznie jakieś problemy z zamówieniem, porozywane worki z karma czy zwirkiem.

Odpowiedz
Udostępnij