Może nie bardzo piekielne, ale wkurzające (mnie) bardzo.
Dokładnie tydzień temu podpisałem umowę z NC+ na usługę telewizji satelitarnej. Przy podpisywaniu umowy zaznaczyłem, że nie zgadzam się na przekazanie moich danych osobowych podmiotom trzecim oraz, że nie zgadzam się na nękanie telefoniczne super promocyjnymi ofertami.
Dziś dostałem siódmego SMSa w stylu: Jeżeli chcesz płacić niższy abonament to zadzwoń i kup dodatkowe programy.
7 esemesów w ciągu 7 dni, a mam umowę na dwa lata... już żałuję.
Oczywiście na infolinii "odznaczą w systemie" i tak sześć razy...
Może jestem przewrażliwiony, ale nie trawię tego typu kontaktu tym bardziej przy moim zadeklarowanym w umowie sprzeciwie.
uslugi
„Dziś dostałem siódmego SMSa w stylu: Jeżeli chcesz płacić niższy abonament to zadzwoń i kup dodatkowe programy.” Na w/w sytuacje stosuje się takie patenta: http://www.play.pl/uslugi/xtra-numer/ Bo nie ma powodu, by sprzedawca talerza i dostawca sygnału* MUSIELI znać prawdziwy numer. Ważne rzeczy i tak muszą wysłać listem, a dzwonić do nich możesz z dowolnego numeru... _________________________ *-oraz inni marketrole
Odpowiedz@Bydle: dobre :)
Odpowiedz@Bydle: W sumie nie wiem co mnie podkusiło, że podałem nr prywatny zamiast służbowego... Może dość naiwnie myślałem,że mam do czynienia z poważną firmą. Dzięki za podpowiedź :)
OdpowiedzW przypadku NC+ trzeba zadzwonić i najlepiej od razu poprosić przełożonego konsultanta albo zażądać przyjęcia reklamacji (ale to trwa dłużej, bo jakieś 30dni). Jeśli system się nie zmienił od mojego odejścia to taką odmowę nękania trzeba zaznaczyć w dwóch miejscach.
OdpowiedzA nie możesz ich GIODO postraszyć? Zazwyczaj to całkiem nieźle działa.
OdpowiedzRozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym z powodu niedotrzymania warunków. Jak dostaną takie pisemko, to od razu zmiękną i telefony/smsy się skończą.
Odpowiedz@timo: Popieram, jak autor ma to zaznaczone w umowie to można użyć do tego stosownych przepisów, jeśli nie ma, to cóż to że powiedział a nie przelał tego na papier to już niestety jego niedopatrzenie.
OdpowiedzA zaloguj się do ICA+ czy jak oni to mają nazwane, to tam też wyskakuje okienko gdzie należy wpisać e-mail i od razu się zgadzasz na otrzymywanie informacji (po kliknięciu ok). Dodatkowo w swoich reklamowych e-mailach nie mają linka do wypisania. Napisałem do nich, ale zero odzewu. Tylko tyle dobrze, że nic nie przychodzi jak na razie. Jakby jednak dalej przychodziło to jak to jeszcze idzie załatwić (prócz dzwonienia do nich bo zza granicy mi się to nie podoba) - podpowie ktoś?
OdpowiedzNajlepszym patentem jest zadzwonić na infolinię i ostro oświadczyć, że zgodnie z ustawą rządasz usunięcia swojego nr z ich bazy, a także nie wyrażasz zgody na jakikolwiek kontakt z ich strony drogą telefoniczną bądź smsową, w przeciwnym razie sprawa trafi do prokuratury o nękanie. Działa na każdego telemarketera,tym bardziej, że mają w tym momencie obowiązek usunąć Twój numer.
Odpowiedz@seledynowyszpieg: co ty opowiadasz. Nie działa na każdego telemarketera, bo człowiek siedzący na infolinii ma głęboko na dnie dupy, czy będziesz pisać do prokuratury, ONZ, czy czerwonego półksiężyca. Znajomi z przychodzących, jak ludzie zaczynali straszyć, otwierali notatki i wracali do nauki na kolokwia. Klient krzyczy pięć minut, a ty masz go gdzieś.
OdpowiedzA w tym konkretnym przypadku skarga do GIODO ze szczegółowym opisem sytuacji.
OdpowiedzW sumie nie zwróciłem uwagi czy w umowie jest napisane o "rozmowach telefonicznych" czy "kontakcie telefonicznym". Ale dam im szansę, bo przez dwa dni nie dostałem smsa i nikt do mnie nie dzwonił. Może jednak coś się udało "zaznaczyć w systemie". Umowy wypowiadać nie mam zamiaru, bo w sumie mi bardzo pasuje. Straszyć nikogo nie zamierzam, za jakiś czas najwyżej spróbuję zmienić nr telefonu do kontaktów. Ale dzięki za rady na przyszłość :)
OdpowiedzZ reguły wystarczy zadzwonić na infolinię i powiedzieć że chcesz wyłączyć zgody marketingowe na kontakt telefoniczny oraz sms'owy. Jeżeli nie mają klienta w dupie to zrobią to bez gadania. Jeżeli będą kręcić nosem - zalecam zmianę dostawcy.
OdpowiedzNC+ bije pod tym kątem wszelkie rekordy. SMS-y to jeszcze "pół biedy". My akurat rozwiązaliśmy z nimi umowę (umowa była na Lubą). Dzień w dzień telefon, a przez ostatnie trzy dni nawet po dwa dziennie.
OdpowiedzPo prostu idź z tym do sądu po odszkodowanie. Orzecznictwo jest jednoznaczne - należy Ci się. Ludzie wygrywali bardzo poważne kwoty.
OdpowiedzIdź z tymi kretynami do GIODO. Oni się nie cackają.
OdpowiedzJa tam tylko mam telefon w plusie, w dodatku na kartę, ale w związku z tym, że doładowuję regularnie za kwotę 30 zł miesięcznie (raczej 10 zł 4x w miesiącu, bo jako studentowi jakoś tak mi łatwiej), to zasypują mnie telefonami po 2-3x dziennie. Oczywiście w systemie zaznaczają, że nie jestem zainteresowana żadnymi ofertami, ale dalej ur** (przepraszam, na samą myśl mnie krew zalewa) wydzwaniali. Do momentu, aż odebrałam telefon i powiedziałam "Witam, tu sekretarka prezes (moje nazwisko). Pani prezes nie życzy sobie telefonów z państwa firmy. W innym wypadku będzie zmuszona zgłosić państwa nachalność do odpowiednich organów." - plotłam co mi ślina na język wyniosła, ale... NIE DZWONIĄ OD MIESIĄCA! :D
OdpowiedzProponuje wypowiedziec magiczne slowa "nie wyrazam zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w celach komercyjnych", oczywiscie rozmowe nagrac. Jesli to nie poskutkuje, to posiadasz juz wystarczajace dowody, zeby sprawe zglosic.
Odpowiedz