Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

A tymczasem na kolei... Zwykle przy okazji wejścia w życie nowego rozkładu…

A tymczasem na kolei...

Zwykle przy okazji wejścia w życie nowego rozkładu jazdy mamy do czynienia z... totalnym bajzlem. Ale dlaczego tak się dzieje? Około tygodnia prędzej maszyniści, kierownicy/konduktorzy dostają służbowy rozkład jazdy. Ale niestety, już tego samego dnia kiedy ten rozkład wchodzi w życie jest do niego kilkanaście/kilkadziesiąt poprawek, części pociągów wcale w nim nie ma więc jedzie się na telegramy (absolutnie nieczytelne), a przy zgłaszaniu gotowości pociągu do drogi dyżurnemu ruchu okazuje się, że ja mam inny numer pociągu i dyżurny w swoim systemie ma inny... Istny pożar w burdelu.

Cieszę się, że wróciłem na moje ukochane towary, praca jakaś spokojniejsza...

kolej wszelkiej maści

by PeKaPista
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar konto usunięte
5 5

kolego wytłumacz mi jedno. po cholerę co roku zmieniać rozkład jazdy, nie mógłby być ten sam przez kilka lat. skoro ludzie przyzwyczają sie juz do pewnych przesiadek, pewnych godzin odjazdów i przyjazdów? bo mnie to zakrawa na kolejną polską paranoje. na zachodzie tez tak co roku zmieniają? kiedyś dojeżdżałem do szkoły 5 lat. rozkład zmieniał sie co roku. o kilka minut w tą lub w tamtą. Do dziś nie wiem na co to? pozdr.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2013 o 12:54

avatar PeKaPista
4 4

Na chwilę obecną rozkład zmienia się co 2-3 miesiące, np. ostatnie zmiany to 9.12.12, 10.02.13 a następna będzie 14.04.13. Dlaczego? Na chwilę obecną na kolei mamy boom inwestycyjny, środki unijne są pchane gdzie się tylko da żeby nie przepadły. Ze względu na roboty torowe jedne pociągi jeżdżą wolnej, inne znikają z RJ na jakiś czas, jeszcze inne mocno przyspieszają. Wiele pociągów jest ze sobą skomunikowanych (przynajmniej teoretycznie) więc rozkład trzeba poprawiać dosyć często kiedy oddawane są kolejne wyremontowane odcinki. Owszem, można tego nie robić tak często tylko np raz w roku. Ale media dostałyby szału gdyby po torach gdzie można jeździć 160km/h pociąg jechał tylko 80 km/h bo ma za dużą rezerwę czasową.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

no ok. ale 20 lat temu rozkłady zmieniały sie co roku. środków unijnych nie było. też ze względu na zmiany tras?

Odpowiedz
avatar PeKaPista
2 2

Nie da się osiągnąć stanu idealnego, zmiany w infrastrukturze, zmiany w taborze, a nawet zmiany w funkcjonowaniu dużych zakładów produkcyjnych wpływają na RJ. Proces tworzenia RJ jest bardzo złożony, np. na funkcjonowanie poc. na północy będą miały pociągi na południu itd. Chodzi o skomunikowania żebyś jadąc z Opola mógł się we Wrocławiu przesiąść na pociąg TLK/IC do Poznania a następnie przesiąść np na poc. lokalny do Frankfurtu. Gdyby coś nie zagrało, czeka Cię nocleg na dworcu. Więc jeżeli między Opolem a Wrocławiem wprowadzono poważne ograniczenie, możesz nie zdążyć dalej. Dzisiaj RJ zmienia się ze względu na remonty, a przez ostatnie 15-20 lat zmieniał się ze względu na ich brak.

Odpowiedz
avatar Dominik
0 0

A czy ciągnąc tiwary nie jest tak, że się więcej stoi niż jedzie? Słyszałem taką opinię i jeżeli mógłbyś opisać jak to wygląda z twojej strony to byłbym wdzięczny.

Odpowiedz
avatar PeKaPista
2 2

Dzisiaj pociągi towarowe jeżdżą głównie nocami, żeby zminimalizować straty właśnie spowodowane przepuszczaniem kurierów itp. Zmalała liczba odstępów na szlakach kolejowych a zasada jest jedna - jeden odstęp to jeden pociąg. Owszem wciąż stoi się po stacjach, ale już nie tyle co kiedyś. Przewoźnik towarowy zamawiając rozkład chce żeby jechać, bo ze stania nie ma pieniędzy.

Odpowiedz
avatar Dominik
4 4

Dzieki za informacje. Nie wiedziałem, że pociągi towarowe mają rozkłady jazdy, myślałem, że jeżdżą na zasadzie ad-hoc. Ale po dłuższym przemyśleniu stwierdzam, że raczej rozkład być musi - zamawianie taboru, ludzi. Zawsze chciałem być maszynistą, w latach 80 (jako szczyl) wpraszałem się do lokomotyw, wtedy chętnie brali i wszystko wyjaśniali. Kiedyś to nawet pozwolił mi jeden mechanik pociągiem ruszać (hamować już nie) na EU07. Powiedział wtedy, że jak uruchomię lokomotywę to pozwoli mi ją poprowadzić. Więc to zrobiłem, pantograf, wyłącznik szybki, przetwornica, kompresor. Szczęka mu opadła więc pozwolił 14 latkowi prowadzić pociąg. Ech, to se ne wrati....

Odpowiedz

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 marca 2013 o 12:24

avatar refael72
3 3

Ciśnie mi się na usta takie powiedzonko: O przepraszam, przed wojną mój szwagier miał w Radomiu burdel. I tam, to był porządek.

Odpowiedz
avatar PeKaPista
2 2

Powiedzonko dobre. Zapamiętam. Dlatego, żeby nie urazić porządnych burdeli napisałem: "pożar w burdelu". ;p

Odpowiedz
Udostępnij