W weekend pojechałam na Mazury. W jednym z pociągów dostałam miejscówkę- widmo. Oznaczenie miejsca było jak najbardziej, fotela brak.
Co prawda to były tylko 2 przystanki, 40 minut jazdy, gorzej jakbym jechała na drugi koniec Polski np. na 7 godzin.
No i kurczę, kupiłam bilet 2 tygodnie wcześniej i za miejscówkę zapłaciłam.
Ale po co wykasowywać z systemu usunięte miejsca siedzące.
pkp nieistniejące miejsce siedzące
http://piekielni.pl//uimages/services/piekielni/i18n/pl_PL/comments/c2f4/c2f4460595492eba29467cedc5451f55.jpeg
Odpowiedz@bazienka Rzekłbym, że wygląda jak miejsce dla osoby siedzącej na wózku inwalidzkim. Brakuje tylko czegoś z pasami, żeby ten wózek przypiąć.
Odpowiedz@Mementomoris: tez tak mysle, ale sprzedawac to jko zwykle miejsce siedzace?
Odpowiedz@bazienka: dla niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim to będzie miejsce siedzące, pytanie czy bilet był kupowany przez internet np. z wyborem miejsc ze schematu? Bo tam zazwyczaj są odpowiednie oznaczenia. Dobrze by było coś takiego z konduktorem wyjaśnić, kto się pomylił.
Odpowiedz@louie: kupowalam analogowo, przy kasie nie wiem, jak wyglada to od strony kasjerki, czy tam tez maja te oznaczenia (jak widac, jesli nie maja, powinni wprowadzic) jechalam tylko 2 przystanki, a przedzial konduktorski byl na drugim koncu pociagu, konduktor nawet nie zdazyl przyjsc i sprawdzic mi biletu, poradzilam sobie inaczej zastanawiam sie tez nad skarga sprawdzilam i pelna trasa pociagu to Krakow-Olsztyn, wiec moglo byc gorzej...
OdpowiedzZGłąszasz to do konkutora, vczasem pojedzie inny skład. dostałabyś inną miejscówkę.
Odpowiedz@hulakula: poradzilam sobie, usiadlam na innym, ktore bylo akurat wolne ale to chyba nie pasazer ma kombinowac, tylko przewoznik wywiazac sie z umowy?
Odpowiedz@bazienka: oczekiwać od PKP logiki to jak oczekiwać od polityka, że będzie uczciwy ;)
OdpowiedzCzyli kupiłaś miejsce dla osoby niepełnosprawnej i kręcisz dramę?
Odpowiedz@iks: kupilam normalna miejscowke siedzaca, trollu :*
OdpowiedzPierwszy wynik po wpsianiu sytacji w Google: Kupiłem bilet z miejscówką, a w składzie pociągu nie było mojego wagonu/miejsca. Czy mam prawo do rekompensaty? W szczególnych sytuacjach spowodowanych np. usterką techniczną (awaria ogrzewania, brak oświetlenia itp.), która uniemożliwia realizację przejazdu zgodnie z zawartą umową, Podróżny posiadający bilet jednorazowy z rezerwacją miejsca do siedzenia w takim wagonie może zgłosić się do konduktora. W miarę wolnych miejsc w pociągu konduktor jest zobowiązany przydzielić miejsce zastępcze. Jeżeli nie ma wolnych miejsc i – pomimo posiadanej rezerwacji miejsca do siedzenia – podróż odbywana jest na stojąco, Podróżny może prosić konduktora o wydanie poświadczenia zaistniałej sytuacji. Następnie może złożyć do przewoźnika reklamację, która powinna zawierać: okoliczności (data, godzina, pociąg), przedmiot reklamacji (zwięźle, ale konkretnie), formę oczekiwanej rekompensaty (np. 25% kosztu biletu), uzyskane od konduktora poświadczenie, w przypadku wniosku o rekompensatę finansową – numer konta bankowego lub adres zamieszkania (do przekazu pocztowego), dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres poczty tradycyjnej, telefon kontaktowy). Przewoźnik ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji.
Odpowiedz