Prowadzę firmę. Na jej potrzeby w grudniu ubiegłego roku zakupiłem pewne urządzenie.
Teraz zgłosił się do mnie handlowiec, który mi to urządzenie sprzedawał wraz z dyrektorem finansowym bo policzono mi za mało za sprzęt. Albo mam dopłacić sporą różnicę, albo zmienią mi sprzęt na gorszy.
A ja myślałem, że takie numery to tylko Nosel w Zetce wykręca, a tu samo życie.
zakupy
Czekaj: KUPIŁEŚ to urządzenie, tak? Masz fakturę, urządzenie jest Twoją (Twojej firmy) własnością, tak? Jeśli ta historia jest prawdziwa, to bardzo chciałbym usłyszeć jaj dalszy ciąg - a zwłaszcza to, jak handlowiec zamierza to wyegzekwować…
Odpowiedz@janhalb: Jeżeli jest sama faktura, sprzedający może wykpić pomyłką, a sądy mogą różnie rozsądzić. Jeżeli autor ma jeszcze ofertę na konkretny model urządzenia, który został wydany autorowi, z konkretną ceną i te dane znajdują się na fakturze, to firma sprzedająca może co najwyżej prosić o dopłatę do wyższej ceny lub dogadać się w inny sposób. Groźby wymiany na gorszy model można wyśmiać, ale mogą robić problemy przy ewentualnym serwisie.
OdpowiedzCóż - ty nic nie musisz (chyba, że masz jakąś umowę na wsparcie tego urządzenie lub inny serwis). Ktoś w firmie dał ciała i teraz na siłę szuka rozwiązania. Daj znać jak się sprawa potoczy bo wygląda conajmniej dziwnie.
OdpowiedzTo wygląda jak próba oszustwa lub bardzo nieudolna próba zatuszowania bardzo nieudolnego zarządzania firmą. Na Twoim miejscu poradziłabym się adwokata, ale wydaje mi się, że absolutnie nic nie musisz. I na pewno nie załatwiaj nic na gębę: tylko pisemna komunikacja
OdpowiedzMuszę się z sobą pokłócić - jest coś takiego: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-405 Ponoć to się wykorzytuje przy pomyłkach sprzedawców, ale zakładam, że process nie jest prosty (jako przykład stawia się omyłkową sprzedaż towaru za 2 zamiast 2000zł).
OdpowiedzAle ja już to sprzedałem a pieniądze przepiłem. Wy teraz mówicie że sprzedałem za tanio?
Odpowiedz