Nie wiem dlaczego ostatnio dodało mi tylko wstęp do historii. Próbuję od nowa.
Jestem kurierem paletowym
Może niektórych z Was to zdziwi, dlatego krótkie wyjaśnienie. Kurierzy dzielą się na 3 kategorie *przynajmniej w firmie, gdzie pracuje):
- kurier- jeździ busem po wyznaczonym regionie i rozwozi przesyłki głównie po prywatnych mieszkaniach. Z nim macie najczęściej do czynienia i na nich się skarżycie.
- kurier paletowy regionalny C- jeździ ciężarówką (solówka) po wyznaczonym regionie i rozwozi towar na paletach głównie po firmach, ale zdarzają się tez odbiorcy prywatni. Zabiera również małe odbiory (pojedyncze palety)
- kurier paletowy regionalny C+E- to moja praca. Pracuje na określonym regionie. Jeżdżę do firm produkcyjnych po towar, który ludzie z całej Polski sobie zamówili i dostarczam go na terminal przeładunkowy
- kurier liniowy C+E- jeździ nocą miedzy 2-3 terminalami przeładunkowymi i dostarcza odpowiednio posegregowane palety/paczki do odpowiednich terminali.
Cykl naszej pracy powoduje, ze zazwyczaj na 2 dzień od nadania towaru przez nadawcę, macie go w swoich rękach.
Tyle wstępu. Dlaczego postanowiłem zacząć pisać? Ponieważ jak w każdej pracy, kurier tez spotyka piekielności. Pierwsze zarzuty skieruje do najliczniejszej grupy, czyli kierowcy osobowych.
Wymuszenie pierwszeństwa. Niby nic, a wierzcie mi, ze daje nieźle w kość. Kierowcy, dlaczego na widok dużego, opadają Wam klapki na oczy i włącza się tryb "za wszelka cenę być z przodu"? Chciałbym Was uświadomić, ze paczki i palety, które wiozę, nie są w żaden sposób zabezpieczone na czas transportu pasami i innymi do tego przeznaczonymi rzeczami. Jedyne zabezpieczenie to te, które zastosuje nadawca, czyli folia stretch, ewentualnie plastikowe paski jak jest jakaś beczka. Jeżdżę naczepami typu plandeka i izoterma. Staram się wybierać izoterme, ale nie zawsze się uda. Pomyślcie, co może się stać, jeśli 1,5t paleta z towarem na skutek Waszego wymuszenia, przemieści się na plandekę. Materiał tego nie utrzyma, wszystko wyleci na ulice, bo takiej palety nie mogę niczym przyblokować z boku. Jest po prostu za ciężka i musi stać w rzędzie samotnie, żebym nie przekroczył nacisków na os napędową. Mogę jedynie ja od tylu próbować przyblokować kolejnym towarem i do ostrożnego hamowania wystarczy, ale nie do ostrego. Zanim ktoś mi zarzuci, ze moim obowiązkiem jest zabezpieczenie towaru, to uprzedzam, ze po prostu nie mam takiej możliwości. Musze zabrać jak najwięcej towaru. Towar często jest nierównomiernie poukładany na palecie, wystaje poza nią i to wyklucza dobre ustawienie towaru na naczepie i założenie pasów (na plandece). Jadąc izoterma w ogóle nie mam żadnych zabezpieczeń, nawet tyczek.
Zastanówcie się 2 razy nad "przeskokiem" przed zestawem, bo może to akurat dla Ciebie wiozę paczkę/paletę, która otrzymasz uszkodzona, a moja firma kurierska według danych uznaje tylko 10% reklamacji.
kurier droga wymuszenie osobowe
Nic tylko pogratulować i modlić się, żeby cię nie spotkać na swojej drodze. Absolutnie nic nie usprawiedliwia braku zabezpieczenia towaru na pace. Obyś nie miał kiedyś czyjegoś życia lub zdrowia na sumieniu.
Odpowiedz@bipi29 Wolisz dostać towar w całości dzięki braku zabezpieczeń na czas transportu, czy uszkodzony przez pasy transportowe? Myślisz, że wszystko, co zamawiasz kurierem jest spinane na czas transportu?:D Otrzymałbyś towar uszkodzony i bez szans na reklamację od nadawcy lub firmy kurierskiej.
Odpowiedz@Kurier_CE: Jak towar lata luzem po przyczepie, to na pewno nie będzie uszkodzony.
Odpowiedz@pasjonatpl: Czy ja napisałem, ze towar lata luzem? Sama waga towaru stanowi formę zabezpieczenia, ale 1000 czy 1500 kg na palecie tez potrafi zmienić swoja pozycje podczas ostrego hamowania.
OdpowiedzPierwszy raz musiałem trzy razy tekst przeczytać by zrozumieć, opisujesz swoją piekielność i brak poszanowania życia innych oraz jeszcze większą piekielność firmy w której pracujesz. I ty chcesz się na innych użalać, Sorry ale temat z drogi bo wiozę ciepłe bółki do mnie nie przemawia.
OdpowiedzJedyne co mi przychodzi do głowy by skomentować twój debilizm - Ale dzban
OdpowiedzSkoro znasz przepisy i wiesz, że towar na pace MUSISZ mieć zabezpieczony, to Twoim OBOWIĄZKIEM jest ten towar zabezpieczyć tak, żeby się nie przemieszczał. Nawet jeśli miałbyś siedzieć i przyklejać wszystkie paczki na taśmę dwustronną do zabudowy. Bo jeśli (tfu, tfu) coś się stanie, to nikogo nie będzie interesowało, że masz krzywo towar na palecie, że nie masz o co zaczepić pasów, bo to Ty go przewozisz, Ty jesteś za to odpowiedzialny i Ty znasz przepisy w tym zakresie.
OdpowiedzNazwanie tego głupotą to niedopowiedzenie, jesteś po prostu idiotą. To do kierowcy należy zabezpieczenie ładunku i nic Cię nie tłumaczy, jak Ci zwierz dziecko czy cokolwiek wyskoczy i będziesz gwałtownie hamował, a przy tym ktoś przez to ucierpi też się będziesz tłumaczył, że to paleta nie wymiarowa czy to musisz jak najwięcej zabrać?
Odpowiedz@Kornik24 Wolisz dostać towar w całości dzięki braku zabezpieczeń na czas transportu, czy uszkodzony przez pasy transportowe? Myślisz, że wszystko, co zamawiasz kurierem jest spinane na czas transportu?
OdpowiedzZadzwoń do PIP, żeby się przyjrzeli przestrzeganiu przepisów BHP w tej firmie, a nie psioczysz na innych, że nie uważają, a twój towar nie jest zabezpieczony. Oczywiście ci, którzy zmuszają cię do gwałtownego hamowania też są piekielni. W życiu bym nie pomyślał, żeby wymuszać pierwszeństwo i zmuszać do gwałtownego hamowania. Zwłaszcza TIR-a. Im większy i cięższy pojazd, tym dłuższa droga hamowania. Ale jechać takim kolosem z niezabezpieczonym towarem? Trzeba być niespełna rozumu.
Odpowiedz@pasjonatpl Wolisz dostać towar w całości dzięki braku zabezpieczeń na czas transportu, czy uszkodzony przez pasy transportowe? Myślisz, że wszystko, co zamawiasz kurierem jest spinane na czas transportu?
OdpowiedzCzyli przyznajesz się, że łamiesz przepisy i jeździsz z niezabezpieczonym ładunkiem. Obyś nikogo nie zabił ani nie uczynił kaleką...
OdpowiedzCiekawe co by na to ITD? -nie mam jak zabezpieczyć bo każą brać jak najwięcej i niewymiarowy towar. -a no to ok niech pan jedzie... Obowiązkiem kierowcy jest odpowiednio zabezpieczyć towar na czas transportu w przestrzeni ładunkowej !!! Brak tyczek w izotermie to słaba wymówka. Jak nie ma to powinieneś mieć. Firma powinna wyposażyć. W plandece stop-bary lub puste palety żeby palety nie przemieszczały się do przodu, od boku można worki powietrzne. Dodatkowo maty antypoślizgowe na podłogę. A jak niewymiarowe i pasami nie zepniesz, to siatkami zabezpieczającymi można. ZAWSZE jest jakiś sposób, nie uczyli tego na kursie przewozu rzeczy? Poza tym co Ty zabierasz, że waga palety to 1,5tony? Beton? Cegły?
Odpowiedz@JohnDoe Miałem kontrolę ITD. Widzieli jak jest towar załadowany i nie mieli zastrzeżeń. Tak się składa, że nie zawsze można ładunek zabezpieczyć. Opiszę to inaczej. Zamawiasz coś kruchego lub szklanego. Rozumiem, że chcesz otrzymać towar połamany/potłuczony? Na izotermie jedyne zabezpieczenie to tyczki, nic więcej. Jadąc z firaną nie mogę spiąć palety jeśli wyczuwam, że towar jest opakowany w karton, bo go uszkodzę. Poza tym palety są różnej wysokości i co z tego, że jedną zabezpiecze jak druga będzie luźna, bo pas jej nie obejmie?
Odpowiedz