Tak jak zima co roku zaskakuje drogowców, tak upały w lipcu co roku zaskakują PKP...
Zachciało mi się podróży pociągiem. Bilety kupione z wyprzedzeniem, na dworzec dotarłam wcześniej, wszystko było świetnie, dopóki nie pojawili się Jeźdźcy Apokalipsy - Tłok, Wrzeszczące Dziecko, Niedobór Dezodorantu i ten najważniejszy, czyli Opóźnienie. Według tablicy 60 minut, według aplikacji 100 minut i rośnie.
No i to sama w sobie jest piekielność, ale ja nie o tym dzisiaj. Godzinę po planowym odjeździe mojego pociągu jechał drugi, w tym samym kierunku i bez opóźnienia. Dość naturalne było, że całkiem sporo ludzi wpadło na pomysł zmiany pociągu na późniejszy, ale jadący planowo. Ja też wpadłam, ale żeby nie pchać się do kas z bagażami i psem (kasy to zwykle terytorium Tłoku), sięgnęłam po telefon z zamiarem kupienia biletu przez internet. W końcu mamy XXI wiek, nie?
No więc... nie. Przez pół godziny próbowałam przebić się przez debil... znaczy, ekhem, mobilną stronę InterCity. Pod koniec już głównie z ciekawości, bo wiedziałam, że jednak przyjdzie mi czekać na mój pociąg. Przez cały ten czas strona albo się wywalała, albo wyrzucała różnego rodzaju komunikaty o błędach. Już pomijam, ile razy zdążyłabym w tym czasie odstać w kolejce do kasy, ale czy naprawdę w 2022 roku jedną opcją kupienia biletu jest kasa albo noszenie ze sobą wszędzie laptopa?
Uprzedzając pytania: tak, mogłam biec do kasy albo kupić u konduktora, ale nie o tym jest historia. Jak już mamy taki wynalazek jak kupowanie biletów online, to dobrze by było mieć opcję z niego skorzystać.
Pkp
PsiaKuPa Intershitty zawsze frontem do klienta :)
Odpowiedz@Grav: Bardziej pasuje inne rozwinięcie skrótu PKP - Pójdziesz K***wa Pieszo :)
Odpowiedz@AWOsms: już 84 lata temu Brzechwa napisał: Żółw chciał pojechać koleją, Lecz koleje nie tanieją. Żółwiowi szkoda pieniędzy: „Pójdę pieszo, będę prędzej”
Odpowiedz@AWOsms: Też zacne ;)
OdpowiedzLaptop by nie pomógł, przy próbie zakupu biletu do Poznania w czasie Pyrkonu był niezły cyrk ;)
Odpowiedzco ja tu wiele będę tłumaczyć, koleje zatrzymały sie na przełomie XIX i XX wieku, elektryfikacja to nadal nowość, a mentalność pozostała. Poza tym kupowanie biletów przez internet, było chyba projektowane, z "nieżyciowymi założeniami", że będzie służyć do kupowania biletów na planowaną podróż, na kilka tygodni wcześniej i to z stacjonarnego komputera. A jak się potem robi nadbudówkę do systemu na komórkach, to wychodzi tak jak widać...
Odpowiedz@PiekielnyDiablik: Ja bym podejrzewał że po prostu za duże obciążenie systemu bo pełno osób próbowało kupić bilet online podobnie jak autorka. Niestety ciężko być przygotowanym na takie sytuacje jako twórca strony bez ponoszenia dużych kosztów utrzymania takiej strony.
Odpowiedz@n1t4chi Pełno osób czyli ile? Myślę, że byłam jedną z nielicznych, bo dużo osób zdecydowało się czekać na opóźniony pociąg albo wsiadać bez biletu. To nie było jakieś olbrzymie obciążenie.
Odpowiedz@Leme: @n1t4chi: no właśnie jeśli system jest zaprojektowany pod inne obciążenia, inne łącza inne serwery obsługują ruch z sieci mobilnych inne ze stacjonarnych, to wówczas wystarczą mniejsze ilości użytkowników by ten system w pewnych sektorach ""zablokować". poza tym nie wiadomo jak miał ten system reagować na pociągi już "przeterminowane" podobnie jak ten system w kasach czy inaczej? fakt od jakiegoś czasu jest już porządniejsza aplikacja i strona , chyba Koleo, to znaczy że był problem i coś z nim zrobili.
OdpowiedzKupowanie biletów IC to w ogóle żart. W moim 45-tysięcznym mieście usunęli kasy i jest tylko biletomat dla regio, albo kupno przez internet. Na pociąg po 20 kupowałem bilet 3 razy - o 13, 17 i 18, bo dwa razy przebrnąłem przez wszystko, ale w ogóle nie zapłaciło, bo nie. Strona ciągle się wywala, nie pozwala zalogować i trzeba resetować hasło, bo najwyraźniej ich system zapomina, jakie mamy. Nie mówiąc już o tym, że jak masz pociąg za pół godziny to prędzej u konduktora kupisz, płacąc kilka razy tyle co kosztowałby bilet, niż wyrobisz się, bo błąd za błędem trwa do momentu, aż system blokuje możliwość kupowania.
Odpowiedz"ale czy naprawdę w 2022 roku jedną opcją kupienia biletu jest kasa albo noszenie ze sobą wszędzie laptopa?" Znaczy się normalna strona działa, czyli wystarczyło przełączyć w przeglądarce tryb i nie byłoby problemu. Z tego co się orientuję to chyba każda przeglądarka mobilna ma opcję przełączenia się na wersję zwykłą. Najczęściej przez obrót telefonu o 90 stopni.
Odpowiedz@GrubyTomek: Normalna strona działa na laptopie. Mobilnie nie działa żadna. Już pomijam, że skoro mają stronę mobilną to raczej nie po to, żeby się trzeba było i tak przełączać na wersję komputerową.
Odpowiedz