W moim mieście przybywa buspasów. Idea słuszna, niestety zderzyła się z mentalnością kierowców...
Jeden z nowo powstałych buspasów znajduje się na dość ruchliwej trasie, na odcinku ok. 500 metrów między skrzyżowaniem a rondem. Co najważniejsze, pas jest dla autobusów i taksówek oraz samochodów, ale wyłącznie skręcających w prawo. Prawoskręty są trzy - dwa to boczne uliczki, z których prawie nikt nie korzysta, trzeci jest na rondzie.
Co robią kierowcy? Tuż za skrzyżowaniem zjeżdżają na prawy pas, bo przecież będą skręcać! Często z włączonym kierunkowskazem mijają pierwszą uliczkę, drugą uliczkę i tak dojeżdżają do ronda, bo pojadą w prawo dopiero na rondzie. W związku z tym, że osobówki skutecznie korkują buspas, autobusy zaczęły jeździć środkowym pasem, przeznaczonym dla zwykłych aut, aby tuż przed rondem wbijać się na siłę na buspas.
A miało być tak pięknie.
To jest pięknie pokazana chora idea kretyńskich buspasów. Nikomu niepotrzebnych i tylko robiących zbędne zamieszanie.
Odpowiedz@tatapsychopata Słusznie. Wszyscy powinni stać w korku.
Odpowiedz@cn77: Jak sobie chcesz stać w korku to nikt ci nie broni. Buspas może mieć sens tylko jeśli droga zasadnicza ma trzy (lub więcej) pasy, a buspas jest osobny czwarty. Wtedy niech ta komunikacja, droga, niewygodna i śmierdząca jeździ sobie po nim. Miasto jest dla ludzi, również dla takich co chcą jeździć własnymi samochodami.
Odpowiedz@tatapsychopata: Ale wiesz, że buspasem jeżdżą też karetki i taksówki?
Odpowiedz@szafa: Taksówki? Czemu? Cóż takiego jest w taksówce że ma prawo jeździć buspasem? Za to karetka ma prawo jeździć wszędzie. To wiadomo. Nawet DDR. Powtarzam jeszcze raz. Buspas ma sens tylko i wyłącznie wtedy gdy są co najmniej trzy pasy normalne, a buspas jest czwarty.
OdpowiedzTo jeszcze nie jest źle. U mnie zrobiono buspas na ulicy, po której jadą 2 autobusy na godzinę i nie ma korków. Miasto tłumaczyło, że to taka metoda na uspokojenie ruchu. Droga ma klasę G, wiec nie można legalnie postawić progu, to wymyślono nikomu niepotrzebny buspas.
Odpowiedz@Angi64: też taki mamy, tylko autobus jeździ jeden, z rzadka. Za to ulica jest świetnym skrótem między dzielnicami i korek na normalnym pasie codziennie jest gigantyczny...
OdpowiedzWyszło jak zwykle. Założenia wspaniałe, tylko bez przemyślenia skutków ubocznych. I wyszło jak wyszło.
OdpowiedzSłuszna idea ZABIERANIA jednego pasa ruchu i przeznaczenia go na buspass ? Bo gdyby go dobudowano , miałoby to sens.
OdpowiedzA wystarczyło by na tym buspasie zrobić odpowiednie oznakowanie pionowe i poziome. Przed każdym skrzyżowaniem umieścić nakaz skrętu w prawo z tabliczką wyłączającą pojazdy KM oraz Taxi a potem wystawiać stosowne kwity do zapłaty za niestosowanie się do oznakowania pionowego. Niestety większość kierowców można nauczyć prawidłowego zachowania na drodze tylko i wyłącznie poprzez rozmowę z ich portfelem.
Odpowiedz@mesing: ależ oznakowanie jest, wystarczyłoby na jeden dzień postawić tam odpowiednie służby i mandaty popłynęłyby szerokim strumieniem. Tylko jakoś nikt się nie kwapi...
OdpowiedzA jak tam z oznakowaniem? Jak widzę pas do skrętu w prawo, to nim jadę. Zwłaszcza, że przepisy nakazują jazdę przy prawej krawędzi jezdni. Na moje- jeżdżą tak, bo myślą, że to buspas + skręt w prawo na rondzie
OdpowiedzAlbo patrol drogówki albo kamery i nauczą się, jak zaczną płacić mandaty.
Odpowiedzwincyj autobusów, wincyj tramwajuf.kurna, czy włodarze miast naprawdę nie widza,że to uderza niemiłosiernie w kierowców, potęguję korki i ogólne wnerwienie?
Odpowiedz