Kupując zimowe opony, kupiłem tez felgi, dzięki czemu mogę sam we własnym zakresie przestawić samochód na zimowe / letnie kapcie. Nie zawsze mi się jednak chce to samemu robić i wtedy jadę do jakiegoś warsztatu. Nigdy dotąd nie miałem z tym problemu aż do tej jesieni.
Pan "mechanik" wymienił mi trzy koła, po czym oświadczył, że czwartego nie da się odkręcić i już. Ciekawe, że jakoś ja sam nie miałem tego problemu przy użyciu klucza z długą dźwignią na szybko pożyczonego z innego warsztatu.
Belgia to stan umysłu
Miałem tak kiedyś z samochodem ojca. Zarówno zimówki jak i letnie było na osobnych felgach, więc zmienialiśmy na podwórku. Ale w którymś roku ojciec pojechał do warsztatu, bo miał zamówione nowe gumy. Założyli na felgi, wyważyli, ale do samochodu już nie, bo, cytuję, "letnie były za mocno dokręcone". W domu wystarczyła noga i zwykły klucz z zestawu naprawczego...
OdpowiedzJanusze nie wyważają kół co sezon. Bo po co!
Odpowiedz@zmywarkaBosch: A kto powiedział, że nie wyważają. W historii jest mowa tylko o zmianie kół. Mając dwa komplety kół można je wyważyć w międzyczasie, kiedy nie ma kolejek.
Odpowiedz@Space_Walker: Z pewnością. Raz jedziesz na wymianę kół, drugi raz na wyważania, trzeci na umycie, czwarty na polerowanie, piąty na pompowanie. Użyj organu między uszami. I nie jest to nos.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 grudnia 2017 o 14:26
@zmywarkaBosch: Tak. Na wyważenie jadę wtedy, kiedy jestem w kraju o normalnych cenach (np. w Polsce). Poza tym na zimówkach przejeżdżam w roku 3-4 tys. Km (w Belgii zima jest znacznie krótsza, więc nie ma potrzeby wyważać co sezon
OdpowiedzMogłeś im powiedzieć, że umawialiście się na wymianę 4 kół i jak to zrobią, to im zapłacisz. Jak nie, to nie płacić i zabrać z wymienionymi trzema.
Odpowiedz@imhotep: No z tym różnie bywa. Bo czasami warsztaty liczą od 25 do 50 zł za koło i wtedy się nie wymigasz 3 wymienione za 3 płacisz.
Odpowiedz@babubabu89: Tu właśnie tak było. 12 EUR za koło.
Odpowiedz@babubabu89: Wiem, że przesada, ale skoro umowa jest na wymianę 4 kół, to chyba jej nie zrealizowali?
OdpowiedzJeśli były dokręcone mocniej, niż przewidywały normy producenta, to kto wie? Może nie chcieli śrub urwać? Oczywiście w takiej sytuacji powinni przedzwonić, i powiedzieć że się da, tylko jest ryzyko.
Odpowiedz