Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

Ciąg dalszy historii #76321. Sprzedawca upiera się, że do tego smartwatch nie…

Ciąg dalszy historii #76321.

Sprzedawca upiera się, że do tego smartwatch nie ma kabla usb, podtrzymując swoją wersję faktem, iż na ich stronie nie było informacji o kablu.

Ja upieram się, że powinien być - powołując się na informację otrzymaną na ich infolinii (2 razy, za drugim razem rozmowa nagrana), opakowaniem produktu, informacją na stronie producenta, oraz innymi sklepami, które w opisach mają, że ten smartwatch jest w zestawie z kablem.

Sprzedawca, nagle do rozpatrzenia reklamacji żąda produktu, mimo iż wcześniej konsultant zapewniał, że nie będę musiała go oddawać, tylko kabel doślą. Na mój pech tej rozmowy nie nagrałam, na moje szczęście przezornie 6 dni smartwatch oryginalnie zapakowany leżał na półce jako ozdoba.

Przy oddawaniu smartwatcha, pan przyjmujący pochwalił się, że ma taki sam - pokazując faktycznie ZeWatch3 na swoim nadgarstku. Po przeczytaniu reklamacji stwierdza:
- ale w ZeWatch3 nie ma kabla, ja też jak kupowałem to nie dostałem.
- To dlaczego wszędzie, jest informacja, że kabel powinien być?
- A bo wie pani, oni instrukcję i opakowanie to dali z ZeWatch2, w którym kabel był, tylko nazwę zmienili. - Generalnie koleś gadał, jakby faktycznie wiedział o czym mówi i już byłam w stanie mu uwierzyć.
- Więc czemu nikt tego w ten sposób mi nie wytłumaczył?
- No, bo to jest na magazynach, konsultanci tego nie widzieli.
- Opiekun produktu nie widział produktu?

Generalnie gadka szmatka, jestem gotowa wycofać reklamację i przyjąć tłumaczenie miłego pana. Na szczęście zwoje zaczęły mi pracować i przypomniałam sobie o recenzjach, które czytałam. Na szybko wyszukuję raz jeszcze i pytam:
- Skoro nie ma tego w zestawie, to jakim cudem ci recenzenci mieli w zestawie kabel?
- No nie wiem...
- To proszę jednak wysłać reklamację.

Po powrocie do domu, napisałam maila bezpośrednio do producenta z opisem sytuacji i prośbą o informację czy ten nieszczęsny kabel jest czy też nie. Po niecałej godzinie dostałam odpowiedź, że kabel jest do każdego smartwatcha i bardzo im przykro z powodu zaistniałej sytuacji.

Mail przesłany do sprzedawcy.. doczekałam się tylko "dziękujemy za informację".

Czy ma ktoś może podobne doświadczenia i byłby mi w stanie poradzić co dalej? Nie było na stronie informacji, że promocja jest spowodowana niekompletnymi zestawami. Ja nie chcę rezygnować ze smartwatcha, a jednym z rozwiązań tej sytuacji może być zwrot pieniędzy. I naprawdę nie jest kwestią, że jestem upierdliwa i kłócę się o kabel, który za piątaka mogę kupić. Tylko, że zgodnie z regulaminem sklepu aby reklamować produkt, czy oddać na gwarancję trzeba mieć "kompletny zestaw"...

by bee
Dodaj nowy komentarz
avatar konto usunięte
11 11

Co za Janusze marketingu... Poważny sprzedawca wysłałby Ci ten kabel poleconym bez żadnych ceregieli. To dla nich żaden koszt.

Odpowiedz
avatar urbandecay
4 4

Nie no, z tym kompletnym zestawem podczas naprawy gwarancyjnej to jakaś bzdura, bo idąc ich tokiem rozumowania jeżeli zepsuje się ładowarka, nie masz prawa reklamować smartfona :D W sumie możesz im zadać to pytanie, będzie ciekawie. Z jednej strony bym odpuściła ten kabel za 5zł, a z drugiej to nie pierwszy taki ich numer... Mądrzejszego pomysłu niż UOKiK nie mam.

Odpowiedz
avatar Grav
2 2

Jeśli sklep ma profil na fejsie, to dobrym pomysłem będzie wrzucenie im tam całej historii wraz ze screenami maili z rozmowy z nimi (z wyciętym nazwiskiem konsultanta) i krótkim pytaniem czy tak traktuje się klienta, kiedy nawet producent twierdzi, że kabel w zestawie być powinien. Czarny PR w mediach społecznościowych działa cuda :)

Odpowiedz
avatar bee
0 0

@Grav: Już sprawdzałam - niestety nie mają opcji recenzji. A zarówno post jak i komentarz mogą usunąć.

Odpowiedz
avatar bazienka
0 0

@bee: ale zanim usuna, zobaczy to troche ludzi zawsze mozesz napisac u suebie na tablicy i ntylko podlinkowac ich strone. z tym nie zrobia nic

Odpowiedz
avatar obserwator
0 0

Wyślij emaila: serwis /at/ dlakonsumenta /kropka/ pl

Odpowiedz
avatar bee
0 0

@obserwator: po odpowiedzi producenta, od razu poszedł mail do rzecznika praw konsumenta o poradę. Czekam na odpowiedź.

Odpowiedz
avatar bee
1 1

Jakub Markowski: żeby specjalnie zakładać fajkowe konto na fb aby móc skomentować? Wow historia naprawdę tobą ruszyła, czyżby pracownik serwisu? To przeczytaj jeszcze raz - tym razem ze zrozumieniem. Wiem, że można go ładować bezpośrednio. Kabel jest mi potrzebny - gdyż sklepie oraz tak samo producent nie przyjmie produktu na gwarancję bez kompletnego zestawu. A zgodnie z opisem producenta w skład zestawu wchodzi smartwatch, kabel i instrukcja.

Odpowiedz
avatar ziobeermann
1 1

@bee: Masz rację. Skoro kabel ma być, to ma być. I za ten durny kabel warty pięć złotych robił bym zadymę. Dlaczego? [„W imię zasad" synu kobiety lekkich obyczajów.]

Odpowiedz
avatar lvlaras
0 0

Z punktu widzenia przepisów sprawa jest klarowna i w życiu nie wymaga zawracania tylnej części ciała UOKiK. Wystarczy przez 10-15 minut poczytać sobie w internecie o "rękojmi sprzedawcy" i wystąpić np. o obniżenie ceny z tytułu niezgodności towaru z umową. Przecena w żaden sposób nie zwalnia sprzedawcy z odpowiedzialności z tytułu rękojmi. No chyba, że byloby wyraźnie podane iż przecena nastąpiła z powodu braku tego kabla (a piszesz, że tak nie było). Szukanie informacji i czytanie ze zrozumieniem naprawdę nie boli. Co do potrzeby posiadania całego zestawu w celu złożenia reklamacji to producent może samemu ustalać zasady jej składania gdyż gwarancja jest dobra wolą producenta. Dlatego częściej warto "reklamować" zakupione towary z tytułu rękojmi (u sprzedawcy) gdyż jej zasady ściśle określa prawo. W żaden sposób nie mówi ono, że aby skorzystać z rękojmi musisz oddać cały zestaw. Tak samo jak bzdurą jest, jakoby trzeba było posiadać oryginalne opakowanie. P.S. Piszę z telefonu więc przepraszam za ewentualne błędy.

Odpowiedz
avatar lvlaras
0 0

Czyli po prostu poczytaj w internecie o rękojmi i niezgodności towaru z umową (jest dużo stron gdzie przepisy są klarownie wytłumaczone). Następnie napisz pismo w którym powołasz się na konkretne przepisy i użyjesz kilku mądrych słów. Dostarcz je do firmy w taki sposób abyś miała potwierdzenie jego dostarczenia (z data). Jak pokażesz w tym piśmie, że znasz swoje prawa to na 97% firma rozpatrzy reklamację pozytywnie. Tylko zadbałbym wcześniej o jakiś dowód, że faktycznie nie dali Ci kabla - żeby potem nie stwierdzili, że sama go zgubiłaś.

Odpowiedz
avatar burninfire
1 1

Zwoje to komórki nerwowe poza centralnym układem nerwowym. Naprawdę nie rozumiem co się ludzie ich uczepili w kontekście aktywacji procesów myślowych. To nie brzmi mądrzej! Chyba, że dla innych takich śmiesznych osób :)

Odpowiedz
avatar pierdut
-1 1

Co za debil, zamiast opisac sytuację to na koniec zadaje pytania, to nie portal dla dzieci z autyzmem szukających pomocy

Odpowiedz
Udostępnij