Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

Prowadzę z mężem hurtownię. Mam dziennie kilkadziesiąt telefonów od klientów i dostawców.…

Prowadzę z mężem hurtownię.
Mam dziennie kilkadziesiąt telefonów od klientów i dostawców. W sumie najczęściej połowę czasu pracy spędzam przy telefonie, czasem gdy rozmawiam przez jeden, zaczyna dzwonić drugi. Od trzech tygodni jednak najczęściej dzwoni do mnie NETIA.
Telefony od konsultantów tej firmy odbieram każdego dnia, nawet do CZTERECH razy dziennie.

Na początku tłumaczyłam grzecznie, że jesteśmy jeszcze długo związani inną umową, że nie jesteśmy zainteresowani. Prosiłam o telefon za rok. Za dwie godziny kolejny telefon. Gdy znów tłumaczyłam, że przed chwilą dzwonili, że nic się u nas nie zmieniło, słyszałam, że oni są podwykonawcą i pewnie inne firmy (też podwykonawcy) do nas dzwoniły. Prosiłam o zaprzestanie telefonów, na co otrzymywałam odpowiedź, że nie leży to w kompetencji konsultanta.
Potem na słowo klucz "Netia" odpowiadałam krótkie "nie" - nie słuchając formułki do końca i odkładałam słuchawkę. Nie poskutkowało, wręcz przeciwnie, bo czasami za kilka minut miałam ponowny telefon, ponieważ "coś nas rozłączyło".

Dziś czara się przelała. Roboty tyle, że nie wiadomo od czego zacząć, dzwoni czwarty telefon z Netii tego samego dnia. Porozmawiałam z konsultantem. Wytłumaczyłam mu, że NIGDY W ŻYCIU nie podpiszę umowy z kimś, kto w ten sposób traktuje swoich klientów, nawet tych potencjalnych. Że nie życzę sobie telefonów od nich. Na co otrzymałam odpowiedź, że on oczywiście nie ma wpływu na to do kogo dzwoni i żebym raczej się nastawiła na kolejne telefony.

Więc nastawiłam się. Od poniedziałku będę słysząc w słuchawce "Netia" odpowiadać "S P I E R... <tu wstawić epitet w zależności od płci>" i to wreszcie ja będę piekielna.

PS Niestety jest to telefon firmowy i nie mogę zablokować połączeń zastrzeżonych, ponieważ wielu klientów z takich numerów dzwoni.

call_center

by menevagoriel
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar ktopytaniebladzi
3 7

U mnie w domu było tak samo! Przez kilka tygodni telefony jak mówisz cztery razy dziennie, wykonywane przez różne osoby. Tylko u mnie opcja taka, że telefon stoi na osobę przebywającą za granicą, raz na 2 miesiące mogą zadzwonić. Tłumaczenie, że tej osoby nie ma i wyznaczenie im czasu, kiedy mają zadzwonić nie daje rady! Dzwonią i dzwonią. Nawet po rozmowie z właścicielem nru dalej dzwonili.

Odpowiedz
avatar katem
13 15

Parę lat temu też mnie Netia nękała, ale po którymś telefonie zapytałam, skąd mają mój numer. Konsultantka przełączyła mnie do innego działu, tam do jeszcze innego wreszcie dowiedziałam się, że oni maja numery ale kierownictwo źródła im nie podało. Poprosiłam o wykreślenie mnie z ich bazy danych i - trudno w to uwierzyć, ale zadziałało, bo od tej pory (ok. 4 lata) nigdy do mnie już nie dzwonili. W związku z tym proponuję zadzwonić do Netii, albo nawet napisać i zażądać usunięcia numeru z bazy danych. Może zadziała ?

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 stycznia 2016 o 18:59

avatar BordoKropka
6 6

@katem: u mnie też działa :) a nawet jak dzwonią na "losowo wybrany numer" to mogą jakoś tak zablokować, żeby akurat twojego nie wybierali. Albo mi ściemnili, bo się strasznie zirytowałam ofertą kołder czy innych garnków leczących raka

Odpowiedz
avatar littlemouse
16 20

Masz pełne prawo żądać wykreślenia Twojego numeru telefonu z ich bazy danych. Jeśli odmówią, powiedz, że nagrywasz rozmowę. Każ się wyraźnie przedstawić i mów, że zbierasz te nagrania i wyślesz je do GIODO razem ze skargą. Działa. Wierz mi na słowo. Pracowałam w telefonicznej obsłudze klienta, tego typu firmy niczego się tak nie boją jak GIODO. No chyba, że numer jest ogólnodostępny, ale nie każdy konsultant zna przepisy, więc możesz sprawdzić czy zadziała ;-)

Odpowiedz
avatar denaturat
-1 3

To dziwne trochę, bo w większości call center programy do dzwonienia mają opcję "niezainteresowany" albo "prośba o kontakt za..." albo "prośba o wykreślenie z bazy danych". Gorzej, jeśli systemy mają dziurawe/popsute i nr jest w kilku bazach albo te formatki zwyczajnie nie działają. Zdarza się też, że konsultanci są złośliwi i specjalnie ustawiają oddzwonienia, ewentualnie mają polecenie z góry żeby tak robić albo za duża ilość odrzuconych kontaktów psuje im wynik i robią tak, żeby uniknąć pretensji ze strony przełożonego. Pracowałam w kilku call center na różnych systemach i zawsze były opcje o których wspomniałam na początku i działały, ale mnóstwo połączeń to były tzw "świnie", czyli kontakty gdzie klient powiedział "proszę nie dzwonić, proszę mnie wykreślić, proszę dzwonić za rok" a konsultant i tak ustalił oddzwonienie...

Odpowiedz
avatar LupoMannaro
2 2

@denaturat: Gdy ja pracowałam, żeby wciskać ludziom internet i telewizję, to dostawałam wydruki z numerami. Bywało, że z samym adresem klienta lub jedynie obecną prędkością internetu. Koleżanka miała listę z komputera. I nie, nie wykreślano numerów. Nasza przełożona przyznała się nawet do tego, że kupuje bazy danych konkurencji.

Odpowiedz
avatar denaturat
4 4

@LupoMannaro: To już jakiś wyższy poziom masakry...

Odpowiedz
avatar LupoMannaro
2 2

@denaturat: Niestety.

Odpowiedz
avatar Maati
14 14

Telefon jest na firmę, więc zgodnie z prawem, jest ogólnodostępny. Co nie zmienia faktu, że masz prawo u danego operatora (Netia) wyrazić sprzeciw wobec komunikacji marketingowych. Pismo do nich. A konsultantów polecam pytać, czy rozmowa jest nagrywania. I w zależności od odpowiedzi: - tak - to ja nie wyrażam zgody na rozmowę nagrywaną. - nie - to ja nie wyrażam zgody, będę rozmawiać tylko, gdy będzie nagrywana. :)

Odpowiedz
avatar konto usunięte
5 5

Przynajmniej już wiesz, na czym stoisz ;) usługi Netii można sobie wsadzić bardzo głęboko. Czekam, aż mi się okres wypowiedzenia skończy i już nigdy więcej.

Odpowiedz
avatar bizarrotron
1 7

Mają swoja pracę to ją wykonują- wiadomo że to wpienia jak szlag, ale po drugiej stronie słuchawki jest człowiek który chce zarobić na minimalną krajową. Kumpel mi kiedys podał jak skłonić ich do rozłącznienie się (twierdzil że przetestowal i działa)- jak w rozmowie padna trzy przeklenstwa to koniec sagi, musza sie rozłączyć. Kolega twierdził że wręcz uprzedził dzwoniącego do niego gościa że 'czegoś teraz spróbuje', po czym kreatywnie bluznął. W odpowiedzi dzwoniący parsknął śmiechem, powiedział że musi się rozłączyć, po czym obaj życzyli sobie miłego dnia.

Odpowiedz
avatar menevagoriel
2 2

@bizarrotron: ja się sama mogę rozłączyć, chodzi o to, żeby więcej nie dzwonili.

Odpowiedz
avatar bronksiu
0 2

@bizarrotron: Wystarczy to z Chłopaki nie płaczą? Wiesz, "O żesz w d**ę k*r** jego p**rd***na m*ć"...

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

@bizarrotron: Do mnie nigdy nie dzwonili, za to ja do nich ciągle, bo ciągle są problemy z netem. Ale nie ejst problem w tym, że dzwonią tylko, jak już inni powiedzieli, że robią to nieustannie i niby nikt nie umie, nie może, usunąć numeru, co jest bzdurą.

Odpowiedz
avatar Mignonne9
3 5

kiedyś mój wujek solidnie wnerwiony licznymi telefonami miał gdzieś, że może być nawet posądzony o znieważenie postanowił, że nie będzie przebierał w słowach. Odebrał telefon i po usłyszeniu formułki "rozmowa jest nagrywana" rzucił NO I KU.WA ZA..BISCIE, NIECH TE CH.JE Z HIERARCHII WYŻEJ USŁYSZĄ, CO O NICH LUDZIE SĄDZĄ! Już więcej telefonami uraczony nie został :)

Odpowiedz
avatar kwadrylion
-2 8

Skoro masz męża i firmę, to nie masz 15 lat, więc możesz jak dorosła i kulturalna osoba załatwić sprawę. Możesz zadzwonić do Netii, możesz napisać skargę, możesz wysłuchać z jakiej dokładnie firmy dzwonią (może 10 różnych firm dzwoni na zlecenie Netii). Ale zachowywać się jak burak i jeszcze się tym chwalić na portalu to raczej nie powinnaś. Sama masz kontakt z ludźmi, więc powinnaś być bardziej wyrozumiała. Jak zadzwoni to Ciebie klient z pretensjami, że nie polubił produktu, który u Ciebie kupił (choć Ty go tylko sprzedajesz, nie produkujesz) to też tak się zachowasz??????

Odpowiedz
avatar menevagoriel
1 3

@kwadrylion: po pierwsze chyba jasne jest, że nie będę nikogo wyzywać. Ostatni akapit miał być wyrazem frustracji związanej z sytuacją. Widzę, że traktujesz wszystko dosłownie, cóż... Po drugie co znaczy "bardziej wyrozumiała"? Gdy sprzedaję towar, nie wydzwaniam po kilkanaście razy do ludzi, którzy nie chcą ze mną gadać, szanuję zdanie swoich kontrahentów i ich decyzje. A gdy ktoś dzwoni z reklamacją, to sprawa jest rozwiązywana tak, aby każda ze stron była usatysfakcjonowana. Może Ty lubisz jak Cię ktoś nachalnie nagabuje, ja akurat nie. PS. A skargę do Netii oczywiście napisałam. Na razie bez widocznych rezultatów.

Odpowiedz
avatar menevagoriel
2 2

Do "Netia" - napisałam oficjalne pismo do Państwa w tej sprawie. Czekam na odzew. Sytuacja z telefonami na razie się nie zmieniła - dziś na razie miałam 2 telefony.

Odpowiedz
avatar inflamator
0 0

Ja na przykład nie mam z tym problemu. Na szczęście - numery zastrzeżone zablokowałem. Ale konsultanci dzwonili też z numerów niezastrzeżonych. Ponieważ bardzo dużo jeżdżę samochodem, to najczęściej jest tak, że dzwoni taki konsultant, opowiada mi niestworzone historie o swoim produkcie / usłudze. Ja ZAWSZE odpowiadam tak samo - "proszę o przesłanie oferty na adres mailowy, zapoznam się i oddzwonię." Czasem odpowiadają, że nie mogą i wtedy kulturalnie odmawiam. Tak na prawdę już od bardzo dawna nie miałem żadnych takich telefonów. Polecam :)

Odpowiedz
avatar pawelpepek
0 0

@menevagoriel Pracuję w jednym z Call Center obsługującej Netię. Istnieje duże prawdopodobieństwo że rozmawiałaś właśnie ze mną albo z którymś z moich kolegów z 12-osobowej drużyny. Niestety najbardziej prawdopodobną przyczyną problemu jest jak napisałaś "że oni są podwykonawcą i pewnie inne firmy (też podwykonawcy) do nas dzwoniły". Często zdarza się, że wpada mi połączenie do osoby z którą godzinę wcześniej rozmawiał ktoś z zupełnie innego callcenter, którzy dzwonią tą samą bazę klientów (mogę sprawdzić kto z mojej firmy i kiedy dzwonił; najczęściej w takich wypadkach jestem pierwszą osobą). Nie mamy na to wpływu, i uwierz, irytuje nas to bardziej niż klientów. W takich sytuacjach zazwyczaj klientów się przeprasza za pomyłkę i odpuszcza - jednak nie każdy ma na tyle kultury, szczególnie gdy w firmie jest duży nacisk na wynik sprzedażowy. Poza tym mam wpływ na to żeby do Ciebie nie dzwoniono tylko w obrębie mojej firmy (bazy klientów w mojej firmie) poprzez poprawne zamknięcie rekordu - również tutaj zdarzają się ancymony dla których to za dużo wysiłku i ustawiają ponowne połączenie (plaga). Do czego zmierzam: nie jest to wina konsultantów, więc uważam że nie powinnaś wyzywać takowych - uwierz, to nic przyjemnego, tym bardziej że nie dzwonimy celowo by Cię zirytować. Brak zgody na nagrywanie zawsze załatwia sprawę. Poproś również o powtórzenie imienia i nazwiska oraz firmy podwykonawcy i postrasz skargą do Netii - Twój rekord zostanie poprawnie zamknięty ze strachu przed ponownym połączeniem. Pozdrawiam wszystkich, założyłem konto dla tego komentarza. PS W większości przypadków stanowcza, kulturalna odmowa skutkuje. W wielu CC jest zasada trzech prób walki z obiekcjami - 3 x nie i spokój. Niestety pracę w call center dostaje każdy, również ameby z którymi każdemu z nas przyszło się konfrontować, mnie również. Pamiętajmy jednak, że to nadal człowiek, z uczuciami i emocjami, więc kulturalny człowiek nie wyzywa i nie krzyczy. Pozdrawiam!

Odpowiedz
avatar menevagoriel
0 0

@pawelpepek: nigdy żadnego konsultanta (z żadnej firmy) nie wyzywałam i nie zamierzam. We wpisie dałam wyraz swojej frustracji. Nie planuję w taki sposób odbierać telefonów. Natomiast co do kultury konsultantów, to ta też czasami pozostawia wiele do życzenia - rozłączanie się bez pożegnania (skoro już do mnie dzwoni, to "do widzenia" po usłyszeniu odmowy by go nie zbawiło), wykłócanie się o to, że "jeszcze nie wiem czym nie jestem zainteresowana" - wiem doskonale, bo godzinę temu już to tłumaczyłam.

Odpowiedz
avatar katarzyna
0 0

Zadzwoń lub napisz do Netii i zarządzaj usunięcia Twojego numeru z bazy danych.

Odpowiedz
Udostępnij