Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

W swojej pracy jestem również odpowiedzialny za wysłanie służbowych telefonów komórkowych do…

W swojej pracy jestem również odpowiedzialny za wysłanie służbowych telefonów komórkowych do serwisu
Powiedzcie czy to normalne gdy wysyłasz telefon do serwisu, w opisie zaznaczasz by nie usuwali danych z telefonu, a po tygodniu otrzymujesz telefon z serwisu wyczyszczony do zera
Dodam, że to już nie pierwszy raz, ale teraz mi się ulało i zażądałem anulowania faktury bo usługa została wykonana niezgodnie ze zgłoszeniem
Czasem naszą piekielność wymusza sytuacja

Warszawa

by Toolipan
Dodaj nowy komentarz
avatar xpert17
0 4

Czy Wasze telefony nie mają w środku miejsca na kartę SD, na której trzyma się wszystkie kontakty i którą można po prostu wyjąć przed odesłaniem do serwisu?

Odpowiedz
avatar Nulini
4 4

Oddawałam kiedyś lapka do serwisu. Po rozpatrzeniu reklamacji dostałam nową sztukę. Przerażona napisałam do serwisu, żeby usunęli wszystkie dane z poprzedniego komputera, na co dostałam odpowiedź, że standardową procedurą przy przyjęciu sprzętu na serwis jest NAJPIERW usunięcie wszystkich danych. Więc to chyba normalne...

Odpowiedz
avatar asmok
4 4

Tak, to normalne. Jeśli kiedykolwiek dostałeś dane z powrotem to przez przypadek, a nie dlatego bo tak zaznaczyłeś. Widocznie nie było żadnej poważnej awarii i wystarczyło coś kliknąć. We wszystkich serwisach jakie znam, zachowanie danych to oddzielna usługa. Zazwyczaj zresztą droższa niż właściwa naprawa. Normalne postępowanie to zrobienie kopii przed odesłaniem sprzętu do serwisu. Chyba że skutki awarii uniemożliwiają odczytanie danych, to wtedy zlecasz serwisowi właśnie odzyskanie danych, a ewentualna naprawa sprzętu przy okazji. Nie na odwrót. Niektóre firmy wtedy nawet nie przyjmą zlecenia. Naprawdę nie znam żadnego ani małego, ani dużego serwisu, który miałby inną procedurę. A ze względu na wcześniejszą pracę, trochę ich poznałem.

Odpowiedz
avatar otaku1
3 3

W karcie gwarancyjnej mojego laptopa napisano, iż przed oddaniem do serwisu należy skopiować swoje dane lub je w jakiś inny sposób zabezpieczyć, a wszelkie dane tajne/poufne usunąć. Całkiem prawdopodobne, iż podobnie jest z wszystkimi urządzeniami, na których możemy dane przechowywać.

Odpowiedz
avatar zwyczajna
1 1

W karcie gwarancyjnej jest zapis, że serwis może usunąć wszystkie dane (oczywiście trochę inaczej ujęte) oraz każdy dobry serwis przy przyjmowaniu sprzętu do naprawy informuje - przynajmniej na potwierdzeniu przyjęcia sprzętu, że soft może zostać przeinstalowany.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 września 2015 o 15:07

avatar timo
2 2

Prawie zawsze serwis "czyści" telefon. Skoro wysyłanie ich do serwisu należy do Twoich obowiązków służbowych, a nie wiesz tak elementarnych rzeczy, które powinien wiedzieć każdy posiadacz komórki, to aż dziwne, że jeszcze pracujesz, skoro najwyraźniej nie masz do tego odpowiednich kwalifikacji. Najwyraźniej przerasta Cie też czytanie. W każdej kwarcie gwarancyjnej jest zapis, że dane w serwisie mogą zostać skasowane. W przypadku napraw pogwarancyjnych zawsze istnieje jakiś regulamin serwisu lub coś podobnego. Trzeba tylko zrobić to, za co Ci płacą - skoro jesteś odpowiedzialny za wysyłki telefonów firmowych do serwisów, to również należy do Twoich obowiązków zapoznanie się z warunkami usług, które w imieniu firmy zlecasz. To się nazywa niedopełnienie obowiązków służbowych. Poza tym tylko idiota nie robi kopii zapasowej przed wysłaniem sprzętu do serwisu.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 września 2015 o 15:14

avatar Toolipan
0 0

Dla uściślenia, jest to serwis świadczony dużej firmie i trochę inaczej serwis podchodzi do takiej naprawy niż u jednostki. Zdarza się, że naprawa nie może się odbyć bez utraty danych, wtedy wysyłają maila (zdarza się czyli można), wysyłam go do właściciela i po jego zgodzie naprawiamy. Chodzi mi o to, ze coraz częściej robią coś bez pytania. Jak się telefon nie włącza to wiadomo, że liczę się z utratą danych i nie mam w tym przypadku pretensji

Odpowiedz
Udostępnij