Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

Znajduję tu masę historii o kurierach, nikt nie skarży się na pracowników…

Znajduję tu masę historii o kurierach, nikt nie skarży się na pracowników biurowych firm kurierskich.
Moja historia świeżutka, jeszcze paruję złością i chęcią mordu za niekompetencję. Firma UPS, paczka nadana z USA do Polski, poczta lotnicza, dwa dni od nadania już w magazynie importowym w Wawie. I tu zaczynają się piekielności.

W historii śledzenia 'Brakuje dokumentacji wymaganej przy imporcie lub jest ona niekompletna. Próbujemy uzyskać te informacje. / Firma UPS skontaktuje się z nadawcą lub odbiorcą w związku z tym doręczeniem'. Data sprzed dwóch dni, sprawdzam więc maila, sprawdzam telefon - nic, nikt się nie kontaktował. Dzwonię na infolinię - proszę czekać na kontakt. To sobie poczekałam do następnego dnia do południa.

Dzień pierwszy kontaktu: Mail. Treść mniej więcej na temat tego, że nie wiedzą co jest w paczce, należy (i tu mi wysyłają skan faktury) nanieść na nią tłumaczenie z angielskiego na polski z wyjaśnieniem do czego to, komu, jak to wygląda. No ok, pierwszy raz to robię, może tak to wygląda. Wysyłam, dostaję lakoniczną odpowiedź, pisownia zachowana "DZIEKUJE" i tyle.

Dzień drugi od kontaktu: Dzwonię sama, bo do południa (a pracują od 7:00) nic mi nie wiadomo, status przesyłki się nie zmienia. Pani mało uprzejmie, jakbym ją wyrwała ze snu informuje, że na fakturze nie ma kosztów wysyłki, nowa faktura potrzebna z uwzględnionymi kosztami wysyłki. Ja lekki zawias...Eeee co? Otwieram PDF z fakturą i faktycznie pusta rubryka. Zastanawiam się za co w takim razie UPS wzięło $350 (może za życzenia noworoczne?) jeśli nie za przygotowanie poprawnej dokumentacji do wysłania paczki. Skoro tak ta informacja jest niezbędna, dlaczego nie zostałam poinformowana o tym wczoraj, gdy kazano mi tłumaczyć się z tego co dostałam od kumpla na urodziny.

Dzień trzeci od kontaktu: Czekam na kumpla by dostarczył mi nową fakturę z UPS store w USA. Dostaje ją, zabiera do domu. Telefon, kolega ma się wrócić, bo dali mu nie kopię a oryginał...Ciekawa jestem za co im tam płacą. Kolega wysyła nową fakturę do mnie, nanoszę tłumaczenie, wysyłam.
Koniec?

Dzień czwarty od kontaktu: Zostałam poinformowana o naliczaniu kosztów za magazynowanie przesyłki w Polsce, ponieważ czeka u nich dłużej niż 3 doby od skanu importowego. No to ją wydajcie... Nie, na nowej fakturze nie ma... nazwy "faktura".
Paczka została wysłana UPS, samolotem, za poręczeniem UPS, odprawa przez ich wewnętrzną Agencję Celną. Czas deklarowany: 3 dni, a dziś mija tydzień od nadania jej ze Stanów.
Polecam serdecznie.
Inną firmę.

UPS

by odtrutka
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Aviehotels
7 11

350$ za wysłanie paczki?

Odpowiedz
avatar odtrutka
5 7

@Aviehotels: Dokładnie $366. Tak, wejdź w UPS, paczka z USA do Polski, 3 kilo, samolotem z deklarowaną wartością na przynajmniej 2000 i zobaczysz, że koszt nadania takowej to około 1200 polskich złotych.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 listopada 2014 o 15:24

avatar parsom
1 3

@odtrutka: Oj, to dowalą podatku, dowalą...

Odpowiedz
avatar Fomalhaut
8 10

Już wiem skąd ta nazwa UPS, zgubiliśmy pańską paczkę.

Odpowiedz
avatar nemo333
7 7

@Fomalhaut: Gdzieś tutaj w komentarzach była trochę inna wersja "Wchodzi kurier do odbiorcy -UPS! Zapomniałem przesyłki!" :)))

Odpowiedz
avatar melkos
2 6

Moj wujo jak chce mi wyslac cos ze stanow idzie na lotnisko do lotu, i oni za drobna oplata przewoza to w kabinie. O ile paczka jest mala, bo raz go prosilam o wyslanie zderzaka i poprosilam aby wyslal tradycyjnie, to oczywiscie stwierdzil ze po co nam placic. Przewiezli, ale niezbyt buli szczesliwi, a mi byli na tyle glupio ze od roku juz go nie prosze o wysylanie czegokolwiek

Odpowiedz
avatar ototot
7 7

Z własnych doświadczeń wiem, że nawet sprawy "beznadziejne i absolutnie nie dające się załatwić" w Polsce da się załatwić za oceanem. Poproś znajomego, o ile może, niech przejdzie się do UPS store, gdzie wysyłał paczkę i opowie jak bardzo jest rozczarowany niekompetencją firmy i jakością usługi, za którą dał 350$. Wiem, że to wina Polskiego oddziału, ale czasem taki telefon z innych oddziałów potrafi zdziałać cuda.

Odpowiedz
avatar sergeron
3 3

Zamawiałem raz paczkę z Meksyku i też szła UPSem. Płaciłem za nią w przeliczeniu ok. 160 zł,więc liczyłem się z VATem. Też wysłali mi faktury do naniesienia polskiego tłumaczenia. Później był miesiąc wymiany maili co do kosztów wysyłki (którą sklep oferował jako darmową, ale wiadomo, że tak dla nich nie może być). Po tym miesiącu kurier przyniósł paczkę i powiedział, że koszt opłat celnych wynosi ponad 200 zł czyli ponad 100% dopłaty). Odmówiłem przyjęcia paczki i wg trackingu, to paczka jest teraz w urzędzie rzeczy znalezionych w UPS. Bilans jest taki: ja nie mam paczki, ale odzyskałem bez problemu pieniądze przez PayPal. Sklep nie ma ani towaru ani pieniędzy. UPS ma paczkę i nie ma pieniędzy. Znajomy brał ten sam towar z tego samego sklepu i płacił 120 zł opłat, ale on dostał go DHLem.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2014 o 10:02

avatar Kamisha
3 3

Nigdy, NIGDY nie zamawia się paczki spoza UE przez firmy kurierskie. Miałam dwie nieciekawe historie, które mnie kosztowały kupę dodatkowej kasy i masę czasu. A Poczta Polska? Na 500 paczek żadnego problemu. Czasem jakiś podatek naliczą, ale z tym się liczę.

Odpowiedz
Udostępnij