Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

Chciałbym opowiedzieć o nowej usłudze Poczty Polskiej. Mianowicie chodzi o awizo elektroniczne,…

Chciałbym opowiedzieć o nowej usłudze Poczty Polskiej. Mianowicie chodzi o awizo elektroniczne, które otrzymywać można przez SMS lub drogą mailową.

Jakiś czas temu (może około trzech tygodni), będąc na poczcie pani w okienku zaproponowała mi usługę nieodpłatną polegającą na zastąpieniu awizo tradycyjnego elektronicznym i podała druczek do wypełnienia. Bo to szybsze, bo bezpieczniejsze, bo nie zaginie. Po krótkim zastanowieniu doszedłem do wniosku, że dlaczego nie. Wypełniłem wspomniany druczek swoimi danymi i oddałem w okienku.

Przedwczoraj w godzinach popołudniowych wróciłem do domu i co widzę? Awizo papierowe. Ok - myślę sobie - może usługa jeszcze nie zadziałała.
Jako, że poczta w mojej okolicy czynna jest do godziny 20:00 poszedłem odebrać przesyłkę. Awizo, dowód osobisty, podpis, przesyłka w dłoni, wszystko jak zawsze.

Wczoraj, czekając na jeszcze jedną przesyłkę otrzymałem awizo esemesowe. Było około godziny 18:00, więc siup w buty i biegnę na pocztę. Przy okienku podaję pani dowód osobisty i mówię, że chciałem odebrać. Pani bierze dowód, wklepuje coś w komputer, patrzy i zaczyna się krzywić. Po chwili wklepuje coś jeszcze raz, a po dłuższej chwili wklepuje coś po raz trzeci. Proponuję w końcu, że podam jej numer przesyłki z esemesowego awizo. Po podaniu numeru Pani wklepuje coś w komputer, patrzy, krzywi się, wklepuje raz jeszcze, wklepuje po raz trzeci, wstaje i wychodzi. Wraca po chwili, wklepuje coś w komputer... W końcu spogląda na mnie i pyta:
- Pan wczoraj odbierał przesyłkę po godz. 18:00?
- Tak.
- To awizo jest do tej właśnie przesyłki.

A więc jednak komputeryzacja poczty nie powiodła się. Misja zakończona niepowodzeniem :)

Wrocław

by cruciator
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Viper1984
6 6

dwa dni temu podobną sytuację słyszałem na poczcie w Krakowie

Odpowiedz
avatar Draco
9 11

Niestety kolejna chora sytuacja na Poczcie Polskiej. To było oczywiste, że to nie będzie działać. Tak samo jak inne "innowacyjne rozwiązania". Czemu? Bo, żeby to wszystko działało to konieczne jest przestrzeganie regulaminów i wytycznych w 100%. A pracownicy Poczty Polskiej nie mają na to czasu i muszą często ostro kombinować by się wyrobić ze wszystkimi obowiązkami. Po tym gdy Poczta Polska przegrała przetarg na obsługę listów z Sądów zaczęła zwalniać pracowników (i podwyższyła ceny znaczków). Potem zaczęli wymyślać nowe usługi, tylko jak to ma działać, gdy z czterech pań "w okienkach" zostały trzy, które muszą jeszcze wyrabiać normy sprzedażowe zachęcając klientów do zakupu różnych rzeczy.

Odpowiedz
avatar sportowiec
7 9

@Draco: Dokładnie. To tylko ludziom się wydaje, że pracownik na poczcie ma życie jak w Madrycie, bo siedzi sobie na krzesełku i obsługuje ludzi. Bajka. Nie, nie mam z pocztą nic wspólnego, poza tym, że czasem nadam list/przesyłkę lub takowy odbiorę, ale zdaję sobie sprawę z ogromu obowiązków i norm, które musi spełnić pracownik poczty.

Odpowiedz
avatar LunaOP
12 12

Człowiek szybszy od maszyny, pochwała dla listonosza się należy że roboty nie olewa.

Odpowiedz
avatar cynthiane
8 12

No, no... Widzę, że esemesy dostarczają tak szybko, jak większość przesyłek. ;D

Odpowiedz
avatar Aribeth
5 5

To jest jeszcze pikuś xD. W moim mieście (ale nie w moim urzędzie) była sytuacja, że facet dostał około 10-15 smsów z awizami na różne listy. Poszedł je odebrać i okazało się, że większość tych listów nie jest nawet skierowana do niego. Okazało się, że w naszej centrali dodają numery/maile hurtem, żeby było szybciej i często nie ma już czasu sprawdzić czy wpisało się odpowiednie dane do odpowiednich listów. O działaniu głównego urzędu w moim mieście mogłabym napisać poemat, ale tak to właśnie jest jak się tnie koszty i zmniejsza etaty bez zastanowienia, czy to w ogóle ma prawo działać poprawnie przy takiej ilości pracowników xD Właściwie to mogłabym się podpisać pod postem Draco, bo uchwycił sedno sprawy.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 czerwca 2014 o 14:18

avatar zariki
-1 3

AA ja potrafię ci to wyjaśnić :) otóż odebrałeś list przedwczoraj,spojrzałeś może na datę awiza? bo jeśli awizo było z tego samego dnia i tegoz dnia własnie przesyłke odebrałeś to jest dla mnie oczywiste,że osoba z zaplecza dopiero na wieczór uzupełniła przesyłke danymi adresata z listu a system automatycznie pod nazwisko wklepuje nr telefonu. jest tak dość często ,że klienci w dniu wystawenia awiza idą na poczte a nie zawsze jest tak ,że listonosz już wrócił z rejonu.Np awizo zostawil o 10 rano a z przesyłek,paczek itd rozliczył się dopiero na wieczór.Po rozliczeniu osoba siedząca na zapleczu uzupełnia dane adresowe ,każdego awizowanego listu w systemie,nawet jeśli tego samego dnia klient już list odebrał.( własnie dlatego mimo braku awiz możecie odebrać przesyłke na poczcie -bo panie na okienku znajdą w systemie juz uzupełniony list awizowny.)

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 czerwca 2014 o 15:28

avatar bukimi
4 4

Narzekasz, a przecież lepiej dostać dwa awiza niż żadnego :P I to gratis!

Odpowiedz
avatar cruciator
1 1

@bukimi: Pomijam fakt, że zamówienie awiza elektronicznego miało skutkować zaprzestaniem pozostawiania mi awiza papierowego w skrzynce. Wczoraj dostałem oba - i papierowe i esemesowe. Jest jednak postęp - esemesowe przyszło szybciej niż papierowe:)

Odpowiedz
avatar Kareem
0 0

Może za 20 lat się uda ;)

Odpowiedz
avatar Kapitan_Nemo
0 0

Ja zamówiłem sobie tę usługę z pół roku temu i od 3 miesięcy już tylko SMS-y dostaję, a wcześniej to różnie bywało, czasem podwójne powiadomienie, a czasem tylko papierowe awizo.

Odpowiedz
Udostępnij