Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

piekielni.pl

Pokaż menu
Szukaj

Ludzie dajcie w końcu spokój z krytykowaniem WOŚP. Nie chcecie to nie…

Ludzie dajcie w końcu spokój z krytykowaniem WOŚP.

Nie chcecie to nie dawajcie ani gorsza. Ale jak ktoś chce dawać to mu nie przeszkadzajcie.

Uważacie, że to NFZ powinie wyposażać szpitale? Zgoda, tak powinno być! Ale nie jest! A gdyby nie WOŚP wiele dzieci mogłoby po prostu nie żyć! Skąd wiem? Bo mój chrześniak urodził się jako wcześniak. 99% sprzętu miała naklejone serduszka WOŚP! I ten sprzęt uratował mu życie!
Zapytajcie znajomych wokół Was ile osób spotkało sprzęt z serduszkami w szpitalu. Póki co nic nie zapowiada żeby NFZ zaczął kupować i wymieniać sprzęt. Więc niech orkiestra gra!

A teraz zastanówcie się, jesteście w takiej oto sytuacji:

Wy albo wasza partnerka jest w ciąży. Rodzi dziecko. Potrzebuje ono specjalistycznego sprzętu. Ale nie wspomogliście orkiestry. A NFZ nie kupił sprzętu do tego szpitala. I co teraz? Dziecko umrze?

Nie! Bo jest obok szpital, który ma sprzęt z orkiestry i uratują wasze dziecko! A Wy w ramach podziękowania co roku dacie 5 tysięcy na WOŚP, bo dzięki orkiestrze wasze dziecko żyje! A to jest bezcenne!

I na koniec najbardziej bulwersująca wszystkich sprawa:
WOODSTOCK!

Ani grosik z pieniędzy zabranych na WOŚP nie trafia na ten festiwal. Ani jeden! Zapamiętajcie to w końcu! I przestańcie powtarzać te bzdury!
Woodstock sponsorują różne firmy: np. calsberg czy lidl!

Nie wierzycie to poczytajcie u źródła, a nie na stronie fakt.pl czy se.pl

I przestańcie czepiać się! Sama nie lubię Owsiaka. Jego stylu bycia itd. Ale to nie zmienia faktu, że co roku On i Pokojowy Patrol odwalają kawał ciężkiej roboty żeby pomagać innym!

WOŚP i Woodstock!

by Rudaa
Dodaj nowy komentarz
avatar kisiel231
-1 15

5000 co roku?! No tu przesadziłaś. Ale z resztą muszę się zgodzić, bez nich byłoby gorzej.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
9 21

Z autorką się po części zgadzam. Moja mama jest lekarzem, gdyby nie WOŚP, pacjent nawet nie miałby na czym leżeć podczas operacji. WOŚP kupuje sam sprzęt, i daje go do dostarczenia po szpitalach, dlatego jest zauważalny. Reszta fundacji daje tylko pieniądze na sprzęty, dlatego zamieniają się one w akcję "Wypchaj kieszenie ordynatorom"

Odpowiedz
avatar Malix
14 20

Poza tym, WOŚP WYPOŻYCZA sprzęt szpitalom, dzięki czemu komornik gdy wejdzie do szpitala, nie będzie mógł zarekwirować sprzętu WOŚP.

Odpowiedz
avatar Pigularz
6 16

Jak dla mnie, całkiem rozważne rozwiązanie.

Odpowiedz
avatar Vampi
15 31

Dobrze autorka pisze! dac jej fartucha!

Odpowiedz
avatar cebulka33
1 35

Ja po prostu życzę tym wszystkim, którym Owsiak przeszkadza żeby musieli kiedyś z tego sprzętu skorzystać. Chciałabym zobaczyć te obłudne i zakłamane ryje jak jedyną szansą uratowania życia, im lub członkom ich rodzin jest sprzęt z Orkiestry!

Odpowiedz
avatar ev_m
13 17

Najgorszą reklamę KAŻDEJ inicjatywie zawsze robią fanatycy i... chamy. Pozdrawiam i życzę wielu owocnych przemyśleń.

Odpowiedz
avatar FrancuzNL
4 32

Fakty prosto z Super Ekspresu lub Faktu, A widać że tobie żal że to nie ty jesteś współwłaścicielem WOŚP. A tak naprawdę co to jest 40 tyś/msc przy zarobkach prezesów kopalni , hut - tam zarobki oscylują koło 110 tys/msc prawie za nic. Ale jak ktoś ma głowę zapełniona dyrektywami i myślami największego faszysty i ksenofoba - Rydzyka to czego mozemy się spodziewać

Odpowiedz
avatar mati22252
-2 26

Zgadza się, właściciele pobierają pieniądze. Tez muszą żyć. Tyle że ty dzielisz te pieniądze na 5 osób które są włascicielami, a nie czały sztab który przygotowuje wośp, potem musi wyszukać oferty firm (dlatego te pieniądze leżą około roku na lokatach, tyle trwa rozpisanie przetargów dogadanie szczegułów) tych osób jest około 60. Podziel to teraz i wychodzi że nie zarabiają średnio nawet najniższej krajowej. i od razu napisze te 8 % muszą wystarczyć również na opłacenie biur i nie trafiają wyłącznie na kąta właścicieli

Odpowiedz
avatar BOReK
7 11

Chyba jednak boga. Mówiąc prosto - Bóg jest bogiem, ale bóg Bogiem już być nie musi.

Odpowiedz
avatar smal
1 23

fenirgreyback - nie do końca jarzysz. To po wczorajszym? Polecam zsiadłe mleko i kompres.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 34

Ja za to nie mam zamiaru nabijać kabzy fałszywym, zakłamanym okupantom Polski rodem z Watykanu (kto chce niech daje - jego brocha).

Odpowiedz
avatar ewilek
10 22

Nie ma chyba drugiej takiej fundacji której działalność byłaby tak jawna, dostępna i tak często sprawdzana. Ze swojej strony nie życzę nikomu żeby musiał korzystać ze sprzętu WOŚP, ale wiem, że gdy z takich czy innych przyczyn ten sprzęt uratuje komuś życie, to rodzince radykalnie zmieniają się poglądy i przestają krytykować WOŚP.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
3 19

fenirgreyback, gdybyś napisał "nie lubię Owsiaka" i jeszcze do tego tupnął, to wyszłoby mniej więcej na to samo. Jeżeli chodzi o treść, bo forma byłaby oszczędniejsza, a to ważna rzecz.

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
0 34

Widzę, że fani dobroczynności, najpiękniejszego festiwalu, miłości i pokoju są ciągle w formie. Na garść rzeczowych argumentów, które w żaden sposób nie zostały obalone ani zanegowane, dowiedziałem się, że: -jest mi żal, że nie jestem właścicielem fundacji -że "nie jarzę" -że księża to "zakłamani okupanci Polski"(zdziwiłbym się, gdyby zmywarka dodał post bez słowa "ksiądz") -że o. Rydzyk to faszysta -że mam obłudny i zakłamany ryj -że przemawia przeze mnie zawiść Czy tak ma wyglądać dyskusja na jakimkolwiek poziomie? Nie napisałem, że Owsiak to złodziej, że powinno się zlikwidować WOŚP, nie namawiałem do bojkotu wydarzenia. Napisałem jedynie kilka słów prawdy, których większość nawet zapewne nie przeczytała. Fanom wspomnianego tutaj o. Rydzyka często zarzuca się bezkrytyczne podejście do jego postaci i działalności i całkowitą odporność na jego krytykę-zastanówcie się, czy nie zachowujecie się tak samo, jak znienawidzone przez was "mohery"?

Odpowiedz
avatar konto usunięte
1 21

Widzę że kolega pasjonat teorii spiskowych Faktoidu. Przy okazji, to chyba lepiej, że kasa nie idzie na milion różnych osób tylko na te 5-kę. Poza tym, jak wyobrażasz sobie działanie WOŚP-u bez zapisania administracyjnego? 90% datków byłoby zarekwirowane przez urzędasów, bo ich limuzyny mają już prawie rok i trzeba wymienić.

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
-2 24

Widzę, że kolega nie ma argumentów tak samo jak wszyscy jego poplecznicy. Czy ja tu przedstawiam jakieś "spiskowe" teorie? Proszę, wykaż mi, gdzie kłamię lub się mylę-z chęcią się dowiem. "Wszystko, co przeciwko im-to teoria spiskowa".

Odpowiedz
avatar konto usunięte
-3 15

Najpierw obrażasz wszystkich, potem robisz unik i pytasz o argumenty, które przeleciały ci przez uszy. Doprawdy, doskonały partner do rozmowy. Jest różnica pomiędzy suchym przekazaniem informacji a wplataniem podtekstu o treści "wy jesteście gnoje, ja wiem lepiej", a poza tym: "Zbieranie i przetrzymywanie pieniędzy dla zysku na koncie jest sprzeczne z celem fundacji i intencją darczyńców"-to gdzie oni mają je trzymać? W skarpecie? Poza tym, skąd wiadomo ile pieniędzy idzie do kieszeni właścicieli, jak tylko 5 osób jest w stanie ci to powiedzieć(bank obowiązuje ochrona danych)? Staram Ci się uświadomić, że źródła, które pokazujesz, bawią się informacjami jak woskiem. Onet, tefałen, faktoid. Wystarczy sumiennie się zastanowić. Sam nie przepadam za Owsiakiem, ale nie obrzucam go gnojem, tylko dlatego, że organizuje pieniądze na coś, co może uratować i ciebie i mnie.

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
-4 20

Kogo obrażam? Zwłaszcza kogo obraziłem najpierw? Gdzie są argumenty? Proszę o cytat. Czy obrzuciłem kogoś gnojem? Znów proszę o cytat. Nie widzisz innej drogi niż przetrzymywanie "dla zysku"-czyli na procent, który idzie na rzecz fundacji, a trzymaniem w skarpecie? Proszę bardzo, zbij moje argumenty punkt po punkcie, zamiast bajdurzyć o fałszywych mediach. Naprawdę nie dostrzegasz różnicy między "obrzuceniem gnojem", a argumentowaniem, czemu nie każdemu musi się podobać WOŚP? Dokładnie o tym napisałem w przedostatnim akapicie mojej pierwszej wypowiedzi " gdy wyrażę swoją popartą faktami opinię, to reakcja ludzi jest taka, jakbym postulował zabijanie chorych dzieci"-nie myliłem się ani odrobinę w tej kwestii.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
3 21

Skoro nie dostrzegasz moich argumentów, rozrysuję Ci je jak dziecku: -ARGUMENT 1: skąd wiadomo ile pieniędzy idzie do kieszeni właścicieli, jak tylko 5 osób jest w stanie ci to powiedzieć(bank obowiązuje ochrona danych)? -ARGUMENT 2:Zastrzeżenie nazwy to prywatna sprawa. Jak założę firmę, też tak mogę zrobić, bo mi się spodoba. Równie dobrze mógłbyś wbić do sąsiada i czepiać się, czemu hoduje hortensje, jak ty wolisz bratki. -ARGUMENT 3:"Fundacja z mocy ustawy może odpisywać do własnej dyspozycji 8% czystego zysku co wynosi przeciętnie chyba 2,5 – 3mln zł zarobione w ciągi 1 dnia pracy przez wolontariuszy co daje po ok. 40 tyś / m – c dla każdego właściciela fundacji. Zatem wystarcza na wybudowane wille z basenami" Ale nie musi. Może oddać wszystko na sprzęt, może zostawić sobie procent. Co robią z tymi pieniędzmi, widać w szpitalach, a co sobie zostawiają, widać po nich. -ARGUMENT 4:"Wyposażenie kupione w porozumieniu z Funduszem Zdrowia jest oczywiście bilansowane w nakładach na służbę zdrowia nie dając wiele poza zyskiem propagandowym i personalnym właścicieli fundacji." No tak, co z tego ze kupili sprzęt, to żadna zasługa. A poza tym:Jeśli kolega pożyczy od Ciebie auto i będzie nim jeździł cały czas, a Ty w ogóle, to Ty masz płacić za benzynę czy on? -ARGUMENT5:"-Tyle samo zysku przy 100% efektywności można otrzymać jeśli każdy pracujący zadeklaruje 2zł / rok z listy płac (17 groszy / m – c) bez dedykowanego zadęcia propagandowego." Hie hie hie. Są już składki na NFZ z tego powodu. Zatrzymują się gdzieś miedzy ministerstwem zdrowia, a dyrektorem szpitala. Ale fajne mają limuzyny, nie? Oto wszystkie kontrargumenty. Na koniec rada: Nie obrażaj rozmówcy, nie zakładaj od razu że jest lemingiem, a ty panem świata i mędrcem 6 ścieżek.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2013 o 15:26

avatar konto usunięte
0 12

Po oczywistej porcji argumentów najlepiej jest zrobić unik i zwiać od odpowiedzialności za swe słowa. Nie nazwałeś, ale odnosisz się ogólnie do innych, jakbyś uważał ich za lemingi. Przynajmniej takie odnoszę wrażenie po przeczytaniu twoich komentarzy.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 12

Łał, znowu zrobiłeś to samo-unik i traktowanie ludzi jak głupich, dodatkowo sugerowanie mi poziomu podstawówki. Przykro mi, ale nie da się tak zrobić. Jest blokada, nawet jakbym chciał ci wrąbać po minusie z góry na dół, mogę ci dać tylko cztery. Smutne, ale prawdziwe. Gratuluję wpadki, Watsonie.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2013 o 16:45

avatar fenirgreyback
-2 14

Fajna ta twoja logika-jeżeli nie odpowiadam na twoje zarzuty, to robię uniki, a gdy na nie odpowiadam, to... też robię uniki. Super. Nie miałem pojęcia, że taka blokada istnieje-ale skoro o tym wiesz, to musiałeś sam próbować tak zrobić, również w tym wypadku. Słowa "pozdrawiam kretyna" nie odnosiły się do ciebie-chociaż teraz, gdy się przyznałeś, już się odnoszą.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 16

Jeśli wiem jak się włamać do samochodu, to nie znaczy że to robię. Poza tym, mam wrażenie, że ich nie przeczytałeś, bo ciągle klepiesz to samo. 1)perfidnie sugerowałeś "wysokie stawki pieniężne" które to opętańczo mieliby właściciele WOŚP-u brać, zamiast oddawać na kupno sprzętu. 2)Ponownie powtarzam, ze jest to ich prywatna sprawa, czy zastrzegą sobie nazwę, czy nie. Obojętnie czy maja z tego profity czy nie, to jest ich sprawa. 3)Nie musi zabrać całych 8%, może mniej, jeśli chce, bo MOŻE, to słowo nie jest synonimem MUSI. 4)Jeżeli nie chcesz sprzętu, to nie bierzesz! Jaka jest filozofia? Gdyby NFZ chciał, mógłby im powiedzieć żeby se zabrali ten sprzęt i spadali na drzewo. Ale leczyć to Cie chyba by patykiem leczyli. 5) A ile z tej bajońskiej sumy trafia rzeczywiście na potrzeby pacjentów? Nikły ułamek. Pojedź do szpitala-więzień w rosyjskim zakładzie karnym dostaje więcej kalorii na posiłek niż pacjent w polskim szpitalu. Obejrzyj sobie czystość szpitalną. To tak jakbyś wrzucał grudkę do kwasu. Większość dochodów znika w Ministerstwie Zdrowia, dyrektorzy szpitalni i ordynatorzy filtrują resztę. To co łaskawie spłynie na prawdziwy cel, jest śmiesznym żartem.

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
0 12

1)Ty na pewno czytałeś moje posty? Napisałem o Owsiaku, że "gość za dobrze wykonaną pracę zarabia bardzo dobre pieniądze". Napisałem o faktach, których nie jesteś w stanie zanegować, dlatego próbujesz negować moją rzekomą ocenę tych faktów-tyle że ocena jest inna. 2)Jest to ich prywatna sprawa-bo WOŚP to ich prywatny biznes. Cała rodzina czerpie z tego profity, co jest po prostu prawdą, nie oceniam tego w żaden sposób-dobrze by jednak było, jakby potencjalni darczyńcy o tym wiedzieli. 3)Tego kompletnie nie rozumiem-z czego w takim razie się utrzymują? Kradną? 4)http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,7422467,Stoleczny_szpital_nie_przyjal_prezentu_od_WOSP__bo___.html Jeden miał jaja nie przyjmnować i zobacz, z jaką falą krytyk się spotkał. 5)Nikły ułamek?! Naprawdę sądzisz, że utrzymanie tylu szpitali, przychodni itp to koszt rzędu "nikłego ułamka"?! W jakim świecie ty żyjesz? Pieprzysz teraz zwyczajnie. "To tak jakbyś wrzucał grudkę do kwasu"-piękna metafora, to Paolo C.?

Odpowiedz
avatar konto usunięte
-1 9

Ty i Buddzie byś zarzucił hipokryzję. Uważasz że nie traktujesz ludzi jak lemingi-"pieprzysz zwyczajnie", "Miałem wrażenie, że po przeczytaniu tekstu sam wyciągniesz wnioski, ale widać że cię to przerosło". Pokazujesz tylko fakty-"Zatem wystarcza na wybudowane wille z basenami""Ja nie mam zamiaru nabijać kabzy (fałszywemu) jąkale w czerwonych okularach" A teraz piszesz:"gość za dobrze wykonaną pracę zarabia bardzo dobre pieniądze" Co do szpitala: zejdź na ziemię. Widziałeś warunki w niesprywatyzowanych szpitalach? Jak widzę nie. Przestań zachwalać na siłę NFZ i zwróć uwagę na to, że mam kogoś z rodziny kto pracuje w szpitalu i zna wszystko od kuchni. I widzi jaki jest syf, i kto ma wypchane kieszenie forsą, i na co ona pierwotnie miała iść. Gdyby wpuścić do szpitala obiektywnie pracujące CBA, to zostałoby tylko parę pacjentów, lekarz, z 2 pielęgniarki i może portier. Poza tym, to że ktoś używa języka na poziomie wyższym niż jesteś w stanie pojąć, nie znaczy że masz od razu się z niego naśmiewać. A teraz zapewne zaczniesz skakać jak małpa bo cie czymś wyimaginowanym obraziłem, albo dlatego że według ciebie jestem po prostu lemingiem.. Przestań trollować i tworzyć dyskusje bez sensu, a przy okazji obrażać innych.

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
-5 11

Z ciekawości-masz dużo mniej niż 18 lat, prawda? Już zakończyłeś dyskusję o argumentach, a zacząłeś dyskusję o mnie. "mam kogoś z rodziny kto pracuje"-a nie, to przepraszam w takim razie-moje argumenty są nieważne, skoro masz kogoś z rodziny. Wiem jak wygląda sytuacja i nie gloryfikuję NFZ, ale jeżeli twierdzisz, że WOŚP, z budżetem kilaset razy mniejszym od NFZ robi więcej... Debilizm, ot co. Co nie jest faktem? Że taka kasa starczy na willę, czy że Owsiak udaje, a raczej udawał, że się jąka(bo teraz już mu przeszło magicznym sposobem)? "ktoś używa języka na poziomie wyższym niż jesteś w stanie pojąć"-no fakt, używasz brawurowych wprost konstrukcji językowych-"Jak widzę nie."-naprawdę nowatorski poziom języka polskiego, kapitalne zdanie. Nie pisałeś jeszcze matury, prawda? Z twoich 6 argumentów został jeden-bo moja mama pracuje w szpitalu. "Tata, a Marcin powiedział...". Nie będziesz mi, smyku, mówił, co mam przestać. Idź daj kilka minusów do komentarzy z archiwum.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
-2 10

Nie obrażam cie, i tego wymagam od ciebie w stosunku do mnie. W tym roku mam przyjemność pisać maturę. Kończą Ci się argumenty, skoro schodzisz z dyskusji o WOŚP-ie, od której zaczęliśmy, na rzecz wieku. Piszę o swojej rodzinie dlatego bo wiem dzięki niej, jak to wszystko wygląda i prawda jest taka, że gdyby zabrać ze szpitala wszystkie sprzęty, które sfinansował WOŚP, zostałoby parę półek i zestawów pierwszej pomocy.

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
-4 12

JA przestałem dyskutować o WOŚPie? Odpowiedziałem na 6 twoich argumentów, ostatni jest taki, że "masz rodzinę". To ty pojechałeś mi personalnie jako pierwszy. W twojej przedostatniej wypowiedzi argumentów, prócz mamy, nie stwierdzono. A twój poziom znajomości języka ojczystego nie wróży twojej maturze najlepiej...

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2013 o 20:45

avatar Ilon3k
9 25

Owsiaka mozna lubic lub nie, ale nie mozna mu odmowic, ze przez te 21 lat zrobil kawal dobrej roboty, ktora widac w wielu szpitalach. Na swoim koncie z pewnoscia ma wiele uratowanych istnien. Poza tym udalo mu sie stworzyc dwie z najpiekniejszych imprez - Orkiestre i Woodstock, ktorry nie bez owodu nazywany jest najpiekniejszym festiwalem :) trzymam kciuki, zeby tych, ktorzy wspieraja inicjatywy Owsiaka bylo o wiele wiecej od ich przeciwnikow! :) (Zaraz bedzie ciemno!)

Odpowiedz
avatar Konstantynopolitanczykiewiczowna
2 14

Aaaaaa, Woodstockowicz :D Zamknij się ;] Kto wie, może się kiedyś na tym najpiękniejszym festiwalu widzieliśmy albo zobaczymy ;)

Odpowiedz
avatar Ilon3k
-2 8

Może, może, kto wie! :)

Odpowiedz
avatar Nikki
-2 26

Mnie śmieszy jak wszyscy krytykują Woodstock. Nigdy na nim nie byli, ale i tak wiedzą, co się tam wyprawia! Wszyscy naćpani, pijani i w ogóle plebs i obrzydliwi ludzie. Oglądacie reportaż TV Trwam i myślicie, że tak jest naprawdę. (Ilon3k - zamknij się! ;))

Odpowiedz
avatar Ilon3k
1 11

Przyznam szczerze, że jadąc tam, pomimo tego, że zawsze o tym marzyłam to poniekąd spodziewałam się trochę tego, co napisałaś wyżej.. A było zupełnie inaczej i teraz tym bardziej jestem pod wrażeniem tego jak Owsiak potrafi na dzień lub kilka dni obudzić w ludziach pozytyw :)

Odpowiedz
avatar Hebi
1 13

Ok zgadzam się z ogólną wypowiedzią i w ogóle, ale... Gdzie tu piekielność? To w ogóle nie jest historyjka. Stąd minus ode mnie. Z takimi rzeczami to na inne portale, ewentualnie swojego bloga.

Odpowiedz
avatar Sine
4 8

O, to to to! Nie widzę za grama "prywatnej" piekielności. Z regulaminu: Teraz Ty możesz się odegrać, opisując czego byłeś świadkiem. Z humorem, krótko, inteligentnie i złośliwie. CZEGO BYŁEŚ ŚWIADKIEM. Coraz bardziej denerwują mnie ogólne żale, gdybanie, przypuszczenia. To jest portal z piekielnymi historyjkami, a nie miejsce na coś takiego. Własne przemyślenia ewentualnie powinny być przedstawiane w komentarzach, ale nie jako główny tekst! :/

Odpowiedz
avatar espresso
-1 17

Piekielność jest w ludziach, którzy potrafią tylko krytykować i dopisywać własną wersję historii, i o to chyba autorce chodziło. Ps. Zaraz będzie ciemnooo... ;)

Odpowiedz
avatar Ilon3k
-3 13

Zamknij się! :)

Odpowiedz
avatar jkjkjk
-2 24

idźcie być przygłupami gdzie indziej.

Odpowiedz
avatar Rudaa
-1 15

kolega jkjkjk nie ma pojęcia o chodzi osobą wyżej ale już je krytykuje że są przygłupami... tak to już wygląda w tym kraju. Jak się czegoś nie rozumie to się od razu krytykuje... przykre

Odpowiedz
avatar gorzkimem
1 11

@Rudaa A co tu jest do rozumienia? Dwóm gimbusiarom wydaje się, że są dowcipne... Cała tajemnica.

Odpowiedz
avatar jkjkjk
1 9

tak,taki ze mnie właśnie zakompleksiony polaczek...

Odpowiedz
avatar kisiel231
-1 3

Tutaj chodziło o francuski (chyba) film komediowy o jaskiniowcach. Chodził w nim taki zapowiadacz nocy i mówił "Zaraz będzie ciemno.", a inni odpowiadali mu "Zamknij się!". "RRR" tak się ten film nazywał.

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
1 1

Kisiel-chodzi o to, że to taki woodstockowy żart. Z tego, co pamiętam, to chyba nawet jeden z pociągów specjalnych, wiozących ludzi na Przystanek, nazywał się "Zaraz będzie ciemno".

Odpowiedz
avatar ewilek
6 20

fenirgreyback zapomniał w tej swojej niechęci do Owsiaka, że facet ma własną firmę, która mu nieźle prosperuje ( na pewno fakt , że jest osobą znaną wpływa na ilość zamówień ) i ma wystarczająco dużo własnej forsy by nie musieć korzystać z pieniędzy fundacji. Sama znam od groma ludzi którzy jeżdżą po nawet kilka razy w roku po świecie m.in. na safari i nie przyszło by mi do głowy by doszukiwać się w tym zaraz, nieuczciwości z ich strony. Mam wrażenie, że ogromna zawiść przez kogoś przemawia...

Odpowiedz
avatar garga_mel
7 9

Nie chcę się wypowiadać na temat orkiestry, za to chciałabym zauważyć, że Twój argument przypomina ględzenie Palikota przed wyborami pt."Mam miliony, nie kandyduję po to by kraść". Być może kogoś to przekonuje. Mnie w ogóle.

Odpowiedz
avatar Notorious_Cat
4 14

Nie wspieram dobroczynności, WOŚPu też nie. Ale rozumiem sens tego przedsięwzięcia. fenrir: naprawdę szokują Cie te rewelacje? Kto myśli, ze instytucje charytatywne działają za darmo? Musi być ten ktoś naprawdę naiwnym człowiekiem. Owsiak przynajmniej nie raczy mnie obrazkami chorych, powykrzywianych w chorobie dzieci w tv.

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
-5 19

A czy mnie szokują? Napisałem wyraźnie, że "gość za dobrze wykonaną pracę zarabia bardzo dobre pieniądze". Zaszokowani są jego wyznawcy, bo za słowa prawdy, której nikt jeszcze nie zanegował, usłyszałem jak dotychczas wyłącznie personalne wjazdy na moją osobę.

Odpowiedz
avatar piterus
7 13

Tak naprawdę nic mnie nie obchodzi co ludzie robią ze swoimi pieniędzmi, ale znajomi zawsze krzywo patrzą się, gdy mówię, że nie lubię woodstocku (mimo że ponoć wyglądam na takiego, co lubi) i instytucji WOSPu. Nie neguje, że facet chce dobrze, ale wydaje mi się, że za dobrze. On nie daje kasy dzieciom, on daje je państwu, państwu, które powinno za nasze pieniądze kupić te rzeczy, na które dajecie jeszcze raz pieniądze. Co to za kraj, co nie potrafi zadbać o swoich najsłabszych obywateli. A jak ktoś mi pieprzy, że "kiedyś moje dziecko może zostać uratowane przez sprzęt owsiaka" to znaczy, że mam go całować po rękach, bo wyręczył nasze cudowne państwo w swoim obowiązku? Bez przesady, to nie owsiak jest bogiem, tylko ten kraj jest... powiedzmy źle skonstruowany. A dopóki ludzie będą dawać i "orkiestra będzie grać", dotąd te ofermy z góry będą kładli lache na szpitale, bo "w styczniu będzie wośp i oni nazbierają".

Odpowiedz
avatar Malix
-1 9

A chorzy przez ten czas, kiedy państwo nie dofinansuje szpitali, mają umierać, tak? Poza tym, on nie daje tych pieniędzy PAŃSTWU, tylko kupuje za te pieniądze sprzęt, który później wypożycza szpitalom, czy osobom prywatnym(cukrzykom)

Odpowiedz
avatar Ilon3k
-1 7

Masz w tym sporo racji, ale mimo wszystko nie wyobrażam sobie wielu szpitali bez WOŚPowych "wspomagaczy".. :)

Odpowiedz
avatar piterus
6 6

Malix - czyli tak jakby daje je państwu, bo ono zamiast kupić ten sam sprzęt, który kupuje Owsiak, za te same pieniądze stawia kible w wawie za 4.5mln zł.

Odpowiedz
avatar Malix
3 7

Jak może stawiać kible za kasę NFZ-tu? Jakichś nowych praw dotyczących finansów się dowiaduje? Widać że nie rozumiecie, że NFZ po prostu nie POTRAFI wykorzystać 60mld, bo siedzą tam debile. Gdyby nie WOŚP szpitale dalej nie miałyby maszyn.

Odpowiedz
avatar Freeman
-4 14

Rydzyki i caritas się czepiają bo owsiak zbiera więcej od nich

Odpowiedz
avatar ktorejniebylo
5 15

fanirgreyback - miałam w ogóle nie odpisywać, ale nerwicy dostaję jak widzę linki o tym że Caritas jest ten najwspanialszy i o niebo lepszy od Orkiestry. Dobrze jest zaczerpnąć czasem informacji z różnych źródeł : "Kto kontroluje Caritas? Państwo nie ma żadnego prawa do wtykania nosa w interesy i rozliczenia. Caritas kontroluje się sam pod nadzorem właściwego terytorialnie księdza biskupa. Rozpatrzmy to na takim przykładzie: Caritas zbiera pieniądze np. na pomoc dla rodzin ofiar tragedii w kopalni Halemba. Datki płyną od osób fizycznych (ludności) i prawnych (różnych firm, np. TVP). Zostają one zgromadzone na koncie bankowym, a później przekazywane potrzebującym. Teoretycznie... bowiem nikt ani z darczyńców, ani z obdarowanych, ani wreszcie z jakiejkolwiek kontroli skarbowej nie wie (nie ma prawa wiedzieć!), ile pieniędzy zebrano, a ile rozdano. Jakby tego było mało, z 46 istniejących Caritasów 26 uznano za organizacje pożytku publicznego. Oznacza to, iż mogą one przyjmować od państwa zlecenia na organizowanie dożywiania dzieci (oraz kolonii i zimowisk), prowadzenie stołówek i schronisk dla bezdomnych. Na ich konto można również wysyłać 1 procent odliczenia od podatku PIT. Taka działalność wymaga jednak rozliczania się z dotacji, czyli składania odpowiednich sprawozdań finansowych. I Caritas to robi, a dokładnie... jeden oddział Caritasu! Pozostałe 25 ma gdzieś polskie prawo, którego zresztą nikt nie śmie od nich egzekwować. Ile pieniędzy przechodzi przez Caritas? O tym wie tylko biskup, ksiądz dyrektor i skarbnik (zazwyczaj zaufana siostra zakonna). Według szacunków dokonanych na podstawie dokumentów, do których dotarliśmy, przez średniej wielkości Caritas przechodzi rok w rok co najmniej 20 milionów złotych. To w skali kraju daje około miliarda złotych rocznie. Minimum, bo nasze wyliczenia prowadziliśmy bardzo ostrożnie. Jaka jest efektywność Caritasu, czyli jaki procent zebranych kwot rzeczywiście przeznacza się na pomoc ubogim? Przeciętny oddział Caritasu prowadzi około 30 zbiórek rocznie (nie licząc zbiórek ogólnopolskich i konta wskazywanego także w publicznych mediach). Dokładnie policzyć nie sposób, bo żaden Caritas nie podał nigdy, ile zbiórek prowadził i ile zebrał pieniędzy. Policzmy to jednak na przykładzie Caritasu gnieźnieńskiego, do którego dokumentów „przypadkiem” dotarliśmy. Otóż w roku 2005 przeprowadził on 40 zbiórek i zebrał 908 900 złotych (same datki lokalne). Każda inna organizacja charytatywna za punkt honoru ma generowanie jak najmniejszych kosztówwłasnych, aby jak najwięcej wydać na potrzebujących. Owe koszty nigdy nie powinny przekraczać 10 procent zebranej kwoty. Tymczasem koszty caritasowych zbiórek w Gnieźnie wyniosły 589 597 złotych – czyli 65 procent zebranej sumy „przepadło”. Z naszych informacji wynika, że jest to i tak dobry wynik, bo w innych Caritasach ów wskaźnik kosztów grubo przekracza 70 procent. Powiedzmy to jeszcze raz: Kowalski daje Caritasowi na szczytny cel jedną złotówkę i nie wie, że tylko (wg Krk „aż”) 30 groszy dostanie potrzebujący, a resztę... Chyba tylko diabeł wie, co dzieje się z resztą. Diabeł i co nieco my, bo ustaliliśmy, że niemal każdy oddział Caritasu ma jeden lub kilka własnych superkomfortowo wyposażonych ośrodków (często są to pałace wyremontowane przez państwo lub gminy i przekazane jako darowizna) z parkami, fontannami, kortami tenisowymi, basenami itp. Wypoczywają w nich głównie biskupi, z dala od wścibskich oczu świeckiej biedoty... Utrzymanie takich ośrodków kosztuje krocie. Ponadto na same pensje dla pracowników (głównie księża i zakonnice) jeden tylko Caritas gnieźnieński wydaje milion złotych rocznie, od czego odprowadza 196 tysięcy złotych składek ZUS. A jakże to? – ktoś zapyta. Przecież normalny pracodawca musi ZUS-owi bulić około 40 procent. Cóż, Caritasowi wolno i już. Oprócz tego opisywana przez nas firma otrzymuje jeszcze wielkie (i też nieznane) dotacje państwowe z budżetu. Rocznie dziesiątki milionów złotych trafia na konta Caritasu z tytułu na

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
-4 16

Po 1) to właśnie ja pisałem, żeby nie toczyć gównoburz WOŚP vs Caritas. FAKTY są takie, że Caritas zbiera więcej niż WOŚP, więc Freeman się pomylił. A po 2-co to za źródło? Gdzie są dokumenty do których "wy"(czyli kto?) dotarliście? Jakie ma znaczenie w kontekście tego wpisu i dyskusji o WOŚP rozkmina na temat Caritas? Nie zamierzam się wdawać w przepychanki słowne dot. Caritasu. Przypomina mi to genialne argumenty lemingów, których jedynym argumentem na krytykę PO jest "a PiS"... Wszystko fajnie, ale gdzie związek?

Odpowiedz
avatar gorzkimem
3 7

@którejniebyło Kto kontroluje Caritas? Jeśli chodzi o zbiórki publiczne, dotacje państwowe czy rozliczenie 1%, to podlega ona takim samym zasadom, jak każda inna opp. Byłem świadkiem kontroli wykorzystania dotacji PFRON za czasów rządów SLD i wierz mi, że była to kontrola baaardzo szczegółowa.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2013 o 16:48

avatar Fomalhaut
2 8

Niestety panie Freeman nie masz pan racji. Orkiestra zbiera raz do roku, Caritas zbiera przez cały rok, do tego doi z budżetu państwa i wyłudza smakowite nieruchomości. Rydzyka pomijam,bo po spektakularnym sukcesie z ratowaniem Stoczni Gdańskiej jakoś przeszła mu ochota na dobroczynność i teraz ratuje wyłącznie własne pomysły biznesowe.

Odpowiedz
avatar Freeman
-4 4

Feni... czy ja Cię obrażam? Więc mi kuźwa nie wypisuj tekstów w stylu "żebyś pojął łatwiej". Nie znajdę teraz, ale czytałem artykuł, w którym caritas przed laty przekonywał, że WOŚP jest oszustwem i złem.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2013 o 16:24

avatar fenirgreyback
1 1

Nie obraziłeś mnie, ale albo piszesz bzdury w necie bez żadnego uzasadnienia(ani odwołania, gdy udowodni ci się pomyłkę) albo jesteś tanim propagandzistą, który bzdury pisze świadomie. W żadnym wypadku szacunek ci się nie należy.

Odpowiedz
avatar ihoujin
8 12

Dla mnie nie jest piekielny WOŚP. Fakt, szczytny cel. Dla mnie bardziej piekielne jest państwo. Bo nie po to bulimy kasę na ubezpieczenie zdrowotne, nie po to ta cała machina jest, że idę do szpitala a oni szprzętu nie mają. Państwo nie robi NIC dla chorego człowieka. Wie, że jak co roku w kupowaniu sprzętu wyręczy go WOŚP. I TO jest dopiero piekielne. Bez takich organizacji, czy właśnie innych (Caritas, inne fundacje charytatywne) ludzie by zdychali, bo od ludzi ciągną, my pracujemy na państwo, a czy państwo na nas pracuje????

Odpowiedz
avatar applancer
5 5

Wygląda na to że pracujemy na państwo. Zresztą nie tylko zdrowotne. Takie np. ubezpieczenie chorobowe. Gdy masz własną firmę spróbuj tylko pójść na chorobowe. Papierologia i czekanie na zasiłek, którego można w ogóle nie dostać, pomimo iż się należy. Takie akcje jak WOŚP może i są dobre z paru względów: dopingują ludzi do myślenia o innych, ale też dają ludziom dobry argument do rozgrzeszenia samych siebie. Typu "Dam 20zł na orkiestrę i jaka to jestem dobra...". Zakładając, że sprzęt jest wynajmowany, i wykorzystywany w szpitalach (założenie kolejne że szpital ma kasę na konserwację i obsługę sprzętu, bo już zdarzały sie sytuacje, że otrzymany od WOSP sprzęt leżakował w magazynach), nie stanowi własności obywateli, tylko jakiejś fundacji, z której największy zysk (niekoniecznie finansowy) ma właściciel z rodzinką. Poza tym, nie wiem czy wiecie, ale przychodnie, które mają kontrakty z NFZ i robią prywatnie, także korzystają ze sprzętu WOSP i każą sobie za to płacić. Więc np. tak - ktoś dawał na WOSP, idzie do przychodni, miejsc już nie ma, więc zapisuje sie prywatnie, jest badany na sprzęcie WOSP i do tego płaci za to. Więc jak to naprawdę jest? Bo to sytuacja autentyczna i faktyczna w wielu miejscach w PL. a rządzący tym państwem śmieją się z tych co wspomagają orkiestrę, bo to dobry "wentyl". Ludzie zamiast na taczkach wywieźć nieudolnie rządzących mają podnietę w postaci łażenia z serduszkami i uśmiechania się do kamer.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2013 o 14:54

avatar archeoziele
-3 11

Fenirgreyback, zadaj sobie odrobinę trudu i zajrzyj do PIT-a Owsiaka. Jest bardzo łatwo dostępny. Wynika z niego, że Owsiak i reszta zarządu WOŚP zarabia miesięcznie nieco powyżej 4000 zł. Czy to są kokosy? Szczerze wątpię. Poza tym, z rozliczeń finansowych fundacji wynika, że z każdej ofiarowanej złotówki na cele dobroczynne idzie 96 gr. 4 gr to koszty fundacji (pensje, rachunki etc). Pokaż mi drugą fundację która ma taką skuteczność.

Odpowiedz
avatar applancer
6 10

PIT to nie jest wyrocznia. Jak ktoś ma kasę, to stać go na optymalizację i wykazuje tyle ile chce, a reszta idzie niejawnymi kanałami. Zadaj sobie trud i poczytaj jak łatwo przy pomocy założonych przez siebie "fundacji" obniżać koszty firmy. Jak oczywiście kogoś stać na posiadanie fundacji. Bazowanie na domysłach (ile to kokosów owsiak zarabia) jest tak samo niedorzeczne jak bazowanie na "oficjalnych" papierach. Jedno i drugie może być dalekie od prawdy.

Odpowiedz
avatar archeoziele
-4 12

Akurat fundacja Owsiaka jest kontrolowana regularnie i przez skarbówkę i NIK. I co? I nic nie wykazały. Mało któa fundacja w Polsce ma tak przejrzyste fundusze.

Odpowiedz
avatar gorzkimem
3 5

Przez NIK??? To WOŚP jest agendą rządową? A Owsiak pewnie Premierem...

Odpowiedz
avatar applancer
1 7

To że kontrola nic nie wykazuje nie znaczy że nie ma nieprawidłowości. To znaczy, że nie szukano wystarczająco dobrze, bądź stosowane są metody niby zgodne z prawem, a tak naprawdę obchodzące je. Czyli tak jak się to robi w dużych firmach, gdy chodzi o duże ilości kasy. Poza tym... wyobraź sobie, że jesteś na kontroli u WOSP i znajdujesz jakiś problem. Rozdmuchujesz to i nagle owsiak robi z Ciebie jakiegoś szatana, który chce tylko dzieciom szkodzić :) tu dochodzi również aspekt psychologiczny.. jak jesteś przeciwko owsiakowi to znaczy że jesteś przeciwko dzieciom/chorym..itp. Tak to sobie sprytnie wykreował cwaniak.

Odpowiedz
avatar cebulka33
-2 2

Masz racje Borek, nie pomyslałam.

Odpowiedz
avatar gorzkimem
2 12

Z tymi 5k to pojechałaś. Ciekawa logika - jak miałbym płacić co roku Owsiakowi 5k, bo dziecko leczono przy użyciu sprzętu WOŚP, to chyba lepiej iść do prywatnej kliniki i zapłacić normalnie za leczenie?

Odpowiedz
avatar Katka_43
8 18

A mnie wkurza co innego,a mianowicie nawracanie na siłę przez Autorkę,czego szczerze nie znoszę.Jeżeli ktoś jest przeciw WOŚP to po tym dramatycznym apelu,dalej będzie przeciw,może nawet bardziej,a kto za zdania nie zmieni.Jakiś blog pisz czy co i tam w podniosłym tonie pouczaj innych.

Odpowiedz
avatar Rudaa
-2 10

Ciekawe gdzie nawracanie skoro na wstępie napisałam wyraźnie jeśli ktoś nie chce dawać niech nie daje ale niech innych nie zniechęca! Tyle... A to że za jakiś czas może się okazać że ktoś z jego bliskich skorzysta z pomocy sprzętu wośp to inna sprawa...

Odpowiedz
avatar Nie_masz_pana_nad_ulana
1 7

@Rudaa Szczerze mówiąc ja odebrałem to jako: "o wy buce, dawajcie kasę na WOŚP, albo zdychajcie!" I jeszcze kilka wykrzykników!!! Do tego wykrzyknik by się przydał!

Odpowiedz
avatar holycrap
1 11

Podobno pieniądze z odsetek z wośp trafia na Woodstock .

Odpowiedz
avatar fenirgreyback
-5 13

"ani jedna złotówka ze zbiórek nie idzie na Woodstock (ale też nie każda złotówka wrzucona do puszki trafia na zakup sprzętu), natomiast nie jest prawdą to, że Woodstock finansowany jest z odsetek. Wystarczy zajrzeć do dowolnego sprawozdania finansowego WOŚP by przekonać się, że Przystanek nie jest finansowany z odsetek bankowych: - organizacja Przystanku Woodstock stanowi koszt statutowy Fundacji, umiejscowiona jest w Kosztach realizacji zadań statutowych i pożytku publicznego w kategorii : wydatki na działalność propagatorską i informacyjną - wydatki statutowe finansowane są z przychodów z działalności statutowej (wpłaty gotówkowe, darowizny celowe, 1 % podatku, dary rzeczowe) - suma przychodów finansowych z tytułu odsetek jest znacząco niższa od wydatków na Woodstock, np. w 2007 roku koszty organizacji PW wyniosły 2,2 mln zł, wpływy z odsetek 0,45 mln zł - w sprawozdaniu za 2010 r. po raz pierwszy nie wykazano dokładnego kosztu organizacji PW, podano jedynie sumę kategorii działalności propagatorskiej obejmującej PW oraz organizację Finału - celem statutowym Fundacji jest działalność w zakresie ochrony zdrowia, polegająca na ratowaniu życia chorych osób, w szczególności dzieci, i działanie na rzecz poprawy stanu ich zdrowia, jak również na działaniu na rzecz promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej W świetle dokumentów finansowych Przystanek Woodstock nie jest więc imprezą muzyczną, ale… „działaniem propagatorskim na rzecz promocji zdrowia”. W ten sposób można organizować cokolwiek i podpinać pod dowolne cele statutowe, świadczy o tym wyjątkowo mętny sposób wyjaśniania medycznego charakteru Woodstocku, wpisywany co roku do sprawozdania finansowego: W ramach działalności promocyjnej, propagandowej i wychowawczej w roku 2010 odbył się koncert: Przystanek Woodstock w Kostrzynie nad Odrą a także szereg cyklicznych szkoleń młodzieży dotyczących nauki udzielania pierwszej pomocy. Koncerty organizowane przez Fundację są dopełnieniem zbiórki w ramach tzw. Wielkiego Finału. Są formą podziękowania wszystkim osobom zaangażowanym w organizację Finału. To również jedna z form propagowanych przez Fundację haseł: „stop przemocy”, „stop narkotykom”, z których powstał pomysł przygotowania młodych osób do udzielania pierwszej pomocy, do propagowania takich zachowań, które mają na celu ochronę zdrowia i życia ludzkiego" http://acontrario.nowyekran.pl/post/47198,wielka-kasa-swiatecznej-orkiestry

Odpowiedz
avatar kuleczka
-4 12

A dlaczego nie lubisz stylu życia Owsiaka? uważasz, że utrzymywanie się robieniem witraży jest czymś uwłaczającym normalnym ludziom ?

Odpowiedz
avatar gorzkimem
5 13

Owsiak już od dawna nie robi witraży. Jest współwłaścicielem agencji telewizyjnej, która robi programy o WOŚP za.... pieniądze WOŚP...

Odpowiedz
avatar linka007
-1 13

Dziękuje WOśP za przebadanie słuchu mojego dziecka po narodzinach. Dziękuję WOŚP na przebadanie serduszka mojego dziecka.

Odpowiedz
avatar Nie_masz_pana_nad_ulana
3 9

Dziękuję Ministerstwu Zdrowia i Opieki Społecznej za umożliwienie mi narodzin w komfortowych warunkach. Dziękuję kasom chorych za zajęcie się moim złamaniem. Dziękuję NFZ za wszystkie badania, jakie miałem dzięki nim. A nie, wróć. Im się nie dziękuje, bo nie naklejają wszędzie czerwonych serduszek i nie krzyczą o tym w telewizji.

Odpowiedz
avatar gorzkimem
1 11

BTW - jeśli ci zależy na sprawdzeniu słuchu dziecka, to udaj sie do poradni audiologicznej. Panie pielęgniarki co prawda mają do dyspozycji sprzęt od Owsiaka, ale nie zawsze umieją się nim posługiwać, co więcej - nie zawsze wykonują badanie, mimo że niebieska karteczka pojawia się w książeczce dziecka...

Odpowiedz
avatar konto usunięte
-5 9

gorzkimem chyba jesteś tą rzekomą pielęgniarką niewykonującą badanie lub niedouczoną skoro to piszesz. Żenujący i tendencyjny jest Twój komentarz.

Odpowiedz
avatar gorzkimem
2 8

@Nieznajoma Masz jakąś wiedzę na ten temat? Bo ja akurat coś tam wiem... Pogadaj sobie np. z podopiecznymi wrocławskiego Oratora.

Odpowiedz
avatar Cinkaaa
-1 9

Wiecie co? Kazdy ma swoje zdanie i nikt nie karze wam go zmieniac, jestesmy w koncu wolnymi ludzmi. Ja zawsze wrzuce jakas mala kwote do puszki, ja od tego nie zbiednieje, a moze dzieki sprzetu zakupionego za te pieniadze ktos bedzie zyl. Nie ktorzy twierdza, ze to NFZ powinien fundowac ten sprzet, a nie Owsiak. Jednak ja po prostu nie uwierze, ze NFZ kiedykolwiek ruszyloby sie i kupilo taki sprzet. Przeciez gdyby nie bylo takiej potrzeby, gdyby panstwo zapewnialoby taki sprzet to nie byloby WOSP, bo po co? Jak dla mnie to jest swietny pomysl i uwierzcie, ze jesli bedziecie musieli, wy albo wasi bliscy skorzystac z sprzetu sprzetu zakupionego przez pieniadze z WOSP, gdyz nasze panstwo z niewiadomych powodow nie kupilo takiego sprzetu, zmienicie zdanie. Nie wyobrazam sobie, ze odmowicie takiego badania, bo to za pieniadze z WOSP, a wy chcecie poczekac az NFZ zakupi taki sprzet ;) pozdrawiam, uratowana przez WOSP

Odpowiedz
avatar Wilku
-3 9

Tylko byście narzekali, może i Owsiak bierze coś dla siebie. Ale o wiele więcej pomagają zbierając pieniądze przez ten jeden dzień w roku, niż NFZ dotychczas. Jestem osobą chorą na serce, nie będę rozpisywać co mi jest, bo to tu nie ma znaczenia, ale zdarza mi się często korzystać ze sprzętu właśnie z WOŚP. I gdyby nie on, już kilka razy byłbym martwy. Wszystko co mam do powiedzenia w temacie. Pozdrawiam.

Odpowiedz
avatar Palring
0 8

Dlaczego mówicie tylko o WOŚP? W Polsce istnieje znacznie więcej fundacji niż jedna. Według własnego oświadczenia, WOŚP wydaje niespełna połowę zebranych pieniędzy na sprzęt medyczny. Co dzieje się z resztą? Kto wie? Cała organizacja finału kosztuje znacznie więcej niż fundacja zdoła zebrać. Poz tym do tego dokładają się samorządy, telewizja, nawet wojsko (oferując np. przejazd czołgiem). Która z fundacji może liczyć na takie wsparcie? - ŻADNA! Nienawidzę tego całego zakłamania. Jak pomagasz ludziom, to się tym nie chwal, nie rozgłaszaj! Ja ciągle słyszę "Jurek Owsiak", "Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Jurka Owsiaka". Ludzie, opanujcie się! Ten człowiek nie zbawia świata, robi tylko dobry biznes. Nienawidzę jego zakłamania. Raz popiera eutanazję, a za chwilę "zbiera" pieniądze na osoby starsze. To jest chore! Nie można stać po dwóch stronach barykady jednocześnie. Jeśli ktoś chce, to proszę, niech daje pieniądze na WOŚP. Ludzie powinni jednak mieć świadomość, że z każdych 5zł wydanych na tą fundacje zaledwie ok. 2zł przeznacza się na sprzęt. Poza tym. Do tej pory nie wiadomo kto ten sprzęt kupuje, w jaki sposób, gdzie, w jakich cenach. Fundacja powinna się z tego dokładnie rozliczyć, ale tego nie robi. Czy ma coś do ukrycia? Warto się nad tym zastanowić.

Odpowiedz
avatar reinevan
-1 9

Tak dla informacji działalność WOŚP to nie tylko i wyłącznie zakup sprzętu medycznego!!! Co się dzieje z resztą? Proszę bardzo: 1. Od 8 lat WOŚP finansuje ogólnopolski program przesiewowego badania słuchu u noworodków. 2. Od 13 lat WOŚP finansuje ogólnopolski program kursów, seminariów i szkoleń z zakresu pierwszej pomocy. 3. Od 3 lat WOŚP finansuje programy badawcze i wdrażanie nowoczesnych technik leczniczych w służbie zdrowia, szczególnie w zakresie badań prenatalnych i neonatologi. To tylko kilka przykładów akcji prowadzonych przez WOŚP, których koszty idą w miliony złotych rocznie. Zakup sprzętu medycznego jest jedynie drobną częścią ogromnego zakresu działalności WOŚP>

Odpowiedz
avatar gorzkimem
-1 9

@reinevan Ja też lubię fantastykę, choć Sapkowskiego nie koniecznie...

Odpowiedz
avatar reinevan
2 4

@gorzkimen Mógłbym ci przesłać skan badań przesiewowych słuchu mojego młodego, z logiem WOŚP i informacją, kto te badania finansuje, wykonane tuż po jego urodzeniu we wrocławskim szpitalu, mógłbym ci przesłać skan zaświadczenia z kursu pierwszej pomocy, oraz kursu podstawowego z zakresu ratownictwa. Tylko po co. Przekonanego nic nie przekona, lepiej siedzieć na d... i krytykować wszystkich, którzy coś próbują zrobić.

Odpowiedz
avatar gorzkimem
1 3

Dopiero dyskutowałem na ten temat pod historyjką o księdzu krzyczącym na parafian, żeby nie dawali na WOŚP, ale historyjka trafiła do archiwum i autor ją usunął. Nie chce mi się tego powtarzać. Powiem jedynie, że badania przesiewowe są bardzo mało efektywne i niemiarodajne. Jakoś nie zmniejsza się liczba dzieci trafiających do ośrodków dla głuchoniemych, podczas gdy jeśli te badania były by skuteczne, to wszystkie dzieci tego potrzebujące byłyby zaprotezowane we właściwym czasie i problemu głuchych by nie było. Owsiak się chwali, że to jedyny tego typu program na świecie i to właśnie daje do myślenia: czemu bogatsze państwa takich nie robią? Po prostu para w gwizdek... A propos przekonywania przekonanego - do zeszłego roku uważałem badania przesiewowe za wielkie osiągnięcie. W ciągu ostatniego roku zobaczyłem, jak to wygląda w praktyce...

Odpowiedz

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 stycznia 2013 o 16:41

avatar Vampi
-2 2

No to opisz nam swoje odkrycia gorzki. Zweryfikujemy czy pomagaja czy nie.

Odpowiedz
avatar gorzkimem
-1 3

Najpierw ustosunkuj się do tego, co napisałem powyżej: czy program badań przesiewowych powinien przyczynić się do zmniejszenia liczby dzieci z niedosłuchem posługujących się językiem migowym na korzyść tych posługujących się mowa dźwiękową oraz czy w czasie trwania programu zmniejszyła się liczba dzieci w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych na korzyść szkół masowych czy choćby integracyjnych oraz jak to się ma w porównaniu z państwami (tymi na podobnym lub wyższym poziomie rozwoju co Polska), w których nie ma tego cudownego programu. Jak to zrobisz, będziemy zgłębiać temat.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 stycznia 2013 o 22:58

avatar reinevan
-4 4

@gorzkimen Tak się składa śmiesznie, że akurat mój młody, o którym wcześniej wspomniałem jest najlepszym przykładem, że program ten działa. Gdyby nie badania przesiewowe, problemy ze słuchem dziecka zaobserwowalibyśmy dopiero gdy ukończyłby co najmniej pół roku. Dzięki szybkiej diagnozie i leczeniu niedosłuchu jest w tej chwili zdrowym i pełnym energii a co najważniejsze SŁYSZĄCYM pięciolatkiem, więc nie pier..l mi tu, że ten program nie działa. Nawet gdyby okazało się (co jest nieprawdą), że w skali całego kraju mój syn jest jedynym dzieckiem, któremu uratowano słuch dzięki programowi WOŚP to i tak program ten spełniłby swoje zadanie, gdyż bez niego mój młody nie miałby najmniejszych szans na normalne życie. Niestety nie wszystkie wady słuchu, wykryte przez program da się zlikwidować. NIE TO JEST ZRESZTĄ CELEM PROGRAMU!!! Z TWOJEJ WYPOWIEDZI WYNIKA, ŻE RACZEJ NIE ZA WIELE WIESZ NA TEN TEMAT. Po za wczesną terapią i leczeniem problemów ze słuchem u noworodków, program ten bowiem daje możliwość wdrożenia rehabilitacji i terapii, daje rodzicom możliwość nawiązania prawidłowych kontaktów z dzieckiem głuchym od urodzenia. Dzięki wiedzy o problemach ze słuchem od pierwszych dni życia dziecka można również właściwie (w zupełnie inny sposób niż przy dzieciach zdrowych) stymulować jego rozwój, tak aby uniknąć komplikacji w przyszłości, a komplikacje te mogą być bardzo poważne, do upośledzenia umysłowego włącznie!!!

Odpowiedz
Udostępnij