Krótka historia o FedEx′ie.
Zamawiamy paczki ze Stanów. Nie ma absolutnie żadnego problemu z kontaktem z firmą wysyłkową z USA jak i tamtejszym oddziałem FedEx′u - telefony odbierają, na maile szybko odpowiadają.
Problem zaczyna się w Polsce. Zamówiliśmy paczkę jeszcze w czerwcu, aby być na 100% pewnym, że paczka będzie u nas jeszcze przed początkiem sierpnia.
Tydzień temu dostaliśmy maila z FedEx′u - z polskiej tym razem placówki - że paczka u nich leży już od niemalże trzech tygodni i mamy uiścić opłatę celną. Zrobiliśmy wielkie oczy i chwyciliśmy za telefony. Dzwonimy. Nikt nie odbierał przez 2 dni dzwonienia co 5 minut, od godziny 9 do 16, na 3 z podanych ich numerów. Zależało nam na paczce. Bardzo.
Dziś dostaliśmy mailowo informację, że dupa, paczki nie dostaniemy, jeżeli nie podamy im dokumentów z numerem EORI (co to w ogóle jest? oO), upoważnieniem sanepidu i bóg wie jeszcze czym. Dziś telefonów też nie odbierali.
Po kiego grzyba nam upoważnienie z sanepidu, skoro to, co zamawialiśmy, było na prezent i nie było tam nic, poza kilkoma kosmetykami typowo kobiecymi (cienie do powiek, 2 pomadki, 2 błyszczyki, 2 kredki do oczu, 2 tusze do rzęs)?
I tak teraz, byśmy mogli dostać ową paczuszkę, musimy czekać na nadanie nam numeru EORI kolejny miesiąc, na upoważnienie z sanepidu zapewne jeszcze dłużej...
A więc, jeżeli kiedykolwiek będziecie mieli do czynienia z polskim oddziałem FedEx′u, strzeżcie się.
usługi
Opisać sytuację bezpośrednio do ich amerykańskich przełożonych. W przypadku Olympusa pomogło.
OdpowiedzA czy napewno to tylko wina FedExu? Nie żebym ich bronił, czy coś, ale znam celników i ich zagrywki.
OdpowiedzO ja pierdziele... Jednak skoro trzeba zapłacić cło, to pewnie wartość paczki była wyższa niż ta zwolniona z opłaty celnej. O EORI w życiu nie słyszałam i nie czytałam o_0
OdpowiedzWartość tych kosmetyków jest powyżej 1000zł, (tych cieni do powiek jest kilka opakowań) dlatego trzeba cło płacić.
OdpowiedzPaczki ze Stanów przysyła się polonijnymi firmami - i nie ma wtedy problemów. FedEx jest dobry, ale tylko wewnątrz Stanów.
OdpowiedzSkoro mają swój oddział w polsce, to odpowiadają za niego tak samo jak za każdy inny. Sastępnym razem, nawet nie baw się w kontakt z tutejszymi, tylko smaruj maila do centrali. Działa.
OdpowiedzEORI to numer nadawany podmiotom exportującym i importującym rzeczy spoza EU. O ile dobrze pamiętam to jest to kilka zer plus numer NIP. Na pewno muszą go mieć firmy i osoby prowadzące działalność, nie sądzilam, że osoby prywatnie coś sprowadzające też. Ja mieszkam w UK i z FedExem też mam przeboje - ostatnio dostałam wezwanie do zapłaty za fakturę, której na oczy nie widziałam Jak napisałam mailowo, że proszę o przesłanie kopii f-ry takiej i takiej, żebym mogła sprawdzić za co to, to przysłali mi kopie... całkiem innej faktury, na której poza przewoźnikiem - czyli firma FedEx - nie zgadzało się nic. Piszcie skargę / reklamację. Jeśli nie dostaliście listownego / telefonicznego powiadomienia o tym ,że paczka jest na urzędzie celnym u nich (a które to oni mogą potwierdzić), to nie powinni wam naliczać opłaty za przechowywanie paczki. Takie opłaty stosują wszystkie firmy kurierskie, ale tylko jak się nie odbierze towaru w wyznaczonym terminie, a o którym się wiedziało.
Odpowiedz