Z Cyfrą + przeboje mojego taty.
Jakiś czas temu (plus minus rok) wymieniliśmy dekoder na dekoder HD.
Wszystko pięknie, ale trzy dni temu pojawiła się (jak standardowo co jakiś czas) aktualizacja dekodera. Aktualizacja zrobiona, ale po niej dekoder zaczął się zacinać. Tatko dzwoni na Błękitną Linię (chyba tak to się nazywa), mówi co się dzieje, konsultant kazał mu pojechać do najbliższego punktu, żeby dekoder wymienić. Wymienił, wrócił, podłączył, poustawiał, sprawdza. Dekoder zawiesza się przy konkretnym, 29 kanale. Za każdym razem przy tym samym.
Kolejny telefon na Błękitną Linię, tatko tłumaczy wszystko od początku i mówi, że po wymianie dekodera zacina się on na 29 kanale.
Konsultantka na to spokojnym głosem:
- To może niech pan po prostu omija kanał 29?
No tak, o my niemądrzy, nie pomyśleliśmy o tym, żeby nie włączać kanału, na którym się dekoder zawiesza, a to takie oczywiste :) Sprawa nadal nierozwiązana, jakby ktoś pytał.
Cyfra +
Błękitna linia to w TPSA:) C+ ma po prostu infolinię i dział techniczny, którego boksy w zamierzchłej przeszłości opisane były jako "dział magii i jasnowidzenia", ponieważ ilość klientów zgłaszających problemy z domowym dekoderem, ale dzwoniących z pracy albo z samochodu była porażająca...
OdpowiedzCyfra+ nie wywiązuje się z umowy, usługa nie jest wykonywana poprawnie, blablabla, w skrócie: możecie się z nimi pożegnać bez żadnej kary.
OdpowiedzAle my się nie chcemy z nimi żegnać, w tym cała rzecz :)
OdpowiedzNie do końca. Awaria dekodera w tym przypadku jest niezależna od operatora, jest to raczej wada sprzętu. Mogą zgodnie z regulaminem C+ wymieniać ten dekoder do upojenia albo kolejnej aktualizacji sprzętu. Nie do końca to zgodne z prawami konsumenta, dlatego odeszłam stamtąd bardzo szybko.
Odpowiedz"Proszę państwa, jak płacę rachunki to wszystko jest OK aż do waszego rachunku, po prostu strona mi się zacina, komputer zawiesza i tak jest tylko przy waszym rachunku, dlatego aby uniknąć problemów postanowiłem pomijać państwa rachunek przy płatnościach." A tak serio, żądajcie wymiany na nowy.
OdpowiedzRegulamin operatora nie ma znaczenia. Jeśli nie wywiązują się z umowy to klient ma prawo zażądać obniżenia opłat a nawet wypłaty odszkodowania. Ponadto można wysłać pisemko "jeżeli do dnia xx wada nie zostanie usunięta, to z powodu niewywiązania się firmy z umowy oraz niedogodności na jakie naraża mnie brak kanału 29 uznam umowę za rozwiązaną z winy firmy." Przypominam, że wymiana wadliwego sprzętu powinna odbywać się na koszt operatora. Polecam skontaktować się z rzecznikiem konsumentów, udzieli darmowej porady.
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 lipca 2011 o 14:06
Soft "Zielony"? :P Kanał 29 to CANAL+ Na Życzenie, więc może na tym kanale tuner czyta liste materiałów z tego VOD i dlatego się zawiesza (?), zrób format dysku jeśli masz tunerek z pvr
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 lipca 2011 o 17:30
Nie sądzę, żeby miało to związek, bo zaczął się wieszać również na innych kanałach i przy włączaniu cyfrowej "telegazety" (moje zainteresowanie w tym temacie jest tak znikome, że nie znam nazewnictwa :)). Jutro kolejna próba wymiany dekodera, będę informować na bieżąco :)
Odpowiedzcyfrowa telegazeta to epg:)
OdpowiedzTeż korzystam z rodzinką z Cyfry + i co chwile wiesz się. A gdy dzwoniliśmy na "Błękitną Linię" to najpierw wymiana dekodera to samo potem wymiana kabla i do teraz tak. Planuje z rodzinką zerwać umowę lub poczekać jak się skończy.
Odpowiedz