Nie wiem czy ta historia się komuś spodoba, pewnie nudna jest, ale napiszę, bom wkurzon.
Mam kartę kredytową, w brytyjskim banku, mam ją od wielu-wielu lat. Lubię mieć drugie konto, w innym banku niż moje główne.
Od weekendu próbuję zarezerwować sobie hotel na wakacje, płatność nie przechodzi. Kontakt z bankiem? Kiedyś był telefoniczny, nie pamiętam czy do 20°° czy nawet przez całą dobę, teraz tylko czat przez apkę, Po-Pt 9-17. Wchodzę na ten czat w poniedziałek, facet mówi że nie widzieli żadnej płatności - OK, pewnie mój internet, mam poblokowane różne trackery (adresy, które zbierają dane do celów marketingowych), może dlatego. Odblokowuję wszystko, próbuję jeszcze raz - nie przechodzi. Ale tym razem jest SMS od banku, zablokowaliśmy podejrzaną płatność taką-i-taką, jeżeli była twoja, potwierdź, za 5 minut możesz znowu używać karty. Próbuję jeszcze raz i jeszcze raz, próbuję przez google pay (tą samą kartą), nic.
Dzisiaj znowu wchodzę na czat, facet mówi że mam aktywować płatności mobilne w apce. OK, spróbuję.
I dalej nie działa. Nie próbowałem od razu, bo w tych godzinach jestem w pracy, apka sieci hotelowej mnie wylogowała i nie pamiętałem hasła.
Mam trochę wrażenie że oni tam albo nie mają dostępu do danych, albo możliwości żeby pomóc. A o ile pamiętam, w czasach kiedy mieli jeszcze telefoniczny serwis, w podobnej sytuacji zadzwoniłem i zaraz mogłem dokonać płatności.
A rezerwacja z dnia na dzień drożeje, bo termin już niedługo. Lot mam, mam nawet bilet na koncert, ale hotelu nie mam.
uslugi
Płatności mobilne przy rezerwacji karta kredytowa to raczej nie to. Chodzi o płatność online, ale i tutaj systemy wysyłają zapytanie o środki na karcie w różny sposób (różne kanały są używane, w sensie technicznym, jak przebiega komunikacja). Zazwyczaj apka ma mniej możliwości niż portal bankowy online. Ja bym raczej próbowała zalogować się w przeglądarce i tam poszukać kanałów płatności dla karty kredytowej.
Odpowiedz@lisica81: Karta kredytowa jest najlepszym sposobem płacenia we wszystkich sytuacjach online. Nie mylić z najwygodniejszym.
Odpowiedz@lisica81: Też próbowałem, nic nie działa.
OdpowiedzNIektórych to dziwi, ale akurat jeśli chodzi o internetową stronę bankowości, to Wielka Brytania jest za nami daleko w tyle.
Odpowiedz@janhalb: Możliwe, ale to bank działający w całej Europie. Problem w tym, że, jak pisałem, bardzo ograniczyli możliwości kontaktu i trudno się czegoś dowiedzieć albo coś załatwić.
Odpowiedz@JanMariaWyborow: To, że działa w całej Europie, ma niewielkie znaczenie. Tak naprawdę, to jest grupa oddzielnych banków (w każdym kraju inny) , które mają wspólnego właściciela i działają pod wspólną marką. A i to nie zawsze.
OdpowiedzGdyby kogoś interesowało: Udało się w końcu, dzisiaj rozmówca mi powiedział "mieliśmy problem techniczny, ale teraz powinno działać." I tak też było.
Odpowiedz